17 Şubat 2011 Perşembe

Kestaneli Bademli ve Portakallı Kurabiye

Kestaneyi çok severim. Hele kestane şekerine hiç dayanamam. Haşladığım kestaneler iki gündür buzdolapta şaşkın şaşkın "biz ne olacağız" diye bekleşiyorlardı. Düşüncem kestaneli ve çikolatalı yaş pasta yapmaktı. Birdenbire pastayı erteleyerek hamurunda kestane olan kurabiyenin çok güzel olacağını düşündüm. Arama motorunda bulduğum hiç bir kestaneli kurabiye tarifi aklıma yatmadı. Ben de son yaptığım tahinli kurabiyeden yola çıkarak, tahin yerine haşlanmış kestane, un yerine de toz badem kullanmaya karar verdim. Tahinli kurabiyenin hamurunda yumurta olmadığı için bu hamura da koymadım. Portakal ve kestanenin birbirlerine yakıştığını da hazır kestane şekerlerinden biliyorum. Toz bademi çok kullandığım için kiloluk poşetlerde ve APM marka satın alıyorum. Cheese cake (peynir keki) taban kekinde mutlaka toz badem tercih ediyorum.
Bu kestaneli kurabiyenin içeriği, ölçüleri tamamıyle bana ait oldu. Malzemeleri ekledikçe gram ölçülerini de not ettim. Sonucun ne olacağını bilmediğimden aşağıdaki ölçünün yarısından yoğurdum hamuru. Fakat şansım ve öngörüm yardım etti. Muhteşem lezzette kestaneli kurabiyelerim oldu. Kestane severler bu kurabiyeyi mutlaka denemeli. 
MALZEMELER:
250 gram pudra şekeri
300 gram toz badem
320 gram haşlanmış kestane
60 gram un
100 gram çiçekyağı
2 adet portakal kabuğu rendesi
10 gram kakao
7 gram kabartma tozu
1 çay kaşığı vanilya şekeri
YAPILIŞI:
1- Tüm malzemeleri karıştıralım ve 5-7 dakika hamur özleşinceye kadar yoğuralım. Streç filme sarıp 1 saat buzdolabında dinlendirelim.
2- Buzdolabından çıkardığımız hamurdan ceviz büyüklüğünde toplar yapalım. Küçük bir kurabiye kalıbıyla top hamurların üzerine az bastırarak şekil verelim.
3- Önceden 130 derecede ısıtılmış fırında 15 dakika pişirelim. Fırının ısısını 100 dereceye düşürelim. Bu ısıda da 15 dakika pişirelim. Fırından çıkan kurabiyeler yumuşak gözükse de soğuyunca kıvama geliyor.


1 yorum yap:

Unknown dedi ki...

Nalan Ablacigim,
oncelikle bloguma hosgeldiniz :)
bende sizin blogunuzu Ekmek Sanat'inin blog ve site tavsiyeleri bolumunde gorup izlemeye almistim,
anlatiminiz ve tarifleriniz harika,sizin onca senelik birikimlerinizden,bilgilerinizden faydalanmak adina her daim takibinizde olacagim :)
sevgiyle kalin...

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More