4 Şubat 2011 Cuma

Paskalya Çöreği




Dördüncü kez yapıyorum paskalya çöreğini. İlk kez bugün aslının aynı oldu. Bundan önce pişirdiklerimin ya mayası tutmamıştı, ya ben sabırsız davranmıştım, veya ortam ısısı uygun değildi. Gerçekten bilmiyorum. Sadece mayalanma süresinin diğer çöreklere göre daha uzun olduğunu biliyorum. O kadar yavaş mayalandı ki! Arada bakmak için mutfağa gittiğimde saç örgü hamurları kabarmış görüyorum, pişirmek için almak istiyorum ve hemen vazgeçiyorum. Belki biraz daha mayalanırlar diyorum. Yoğurduktan sonra yaklaşık dört saatte aslına uygun büyüklükte oldu. Fırından almışçasına gerçek oldu diyebilirim.


MALZEMELER:
200 gram un
50 gram pudra şekeri
6 gram kuru maya
1 adet yumurta
40 gram ılık su
2 gram tuz
4 gram mahlep
40 gram tereyağ (oda sıcaklığında)
YAPILIŞI:
1- Tüm malzemeleri karıştırıp 5 dakika yoğuralım. Hamuru yoğurduğumuz kabın içinde, üzerine pamuklu bez örterek sıcak bir yerde (ben kaloriferin üzerinde beklettim) 1 saat mayalandıralım.
2- İlk mayalanma süresi bitince hamuru 6 eşit parçaya bölelim. Bu hamurdan 69 gram ağırlığında 6 adet beze çıktı.
3- Üç adet bezeden bir saç örgü oluşturacağız. Bu nedenle her bezeyi ortası şişman olacak şekilde uçlarından oklava açar gibi uzatalım. Uçlarını birleştirip saç örgü gibi örelim.
4- Üzerlerine yine pamuklu bez örtüp sıcak yerde iki katı büyüklüğüne çıkıncaya kadar mayalandıralım (bu süre benim için 3 saat oldu).
5- Üzerlerine çırpılmış yumurta sarısı sürüp, file badem, fındık, susam veya ceviz serpelim. 180 derecede ısıtılmış fırında 15 -18 dakika pişirelim.



0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More