15 Şubat 2011 Salı

Bolonez Soslu Spagetti



Bolonez sos sizlerle ilk paylaştığım reçeteler arasında. Bu sosu genellikle bir kilo kıymadan pişiriyorum. Soğuyunca beş adet poşete paylaştırıyorum. Böylece derin dondurucuda mutlaka bir poşet bolonez sos bulunuyor. Kullanmak istediğim gün erken saatte derin dondurucudan çıkarıyorum. Evimin mutfağında mikrodalga fırın kullanmadığım için ev ısısında çözülmesini bekliyorum. Bolonez sos reçetesine ve yapım aşamalarına buradan ulaşabilirsiniz.
Restoran menülerinde genellikle  "Spaghetti Bolonez" olarak okuduğumuz bu spagetti iki türlü servis ediliyor.
Bazı mekanlarda spagetti ısıtılmış olarak tabağa yerleştirilir. Başka bir tavada ısıtılan bolonez sos spagettinin ortasına dökülür. Parmesan veya kaşar peyniri ilavesiyle servis yapılır. Yani spagetti beyaz olur. Spagetti mekan mutfaklarında ön hazırlık olarak genellikle önceden haşlanır. Çok az yağlanarak hazır bekler. İtalyan mutfağı olan restoranlarda spagetti ve makarna servislerini çok bekleme nedenimiz sipariş verildiğinde haşlamaya atılmasındandır. En lezzetli sunumu da tabi ki budur.
Diğer sunumda ise bolonez sos vog tavada ısıtılır. Krema ve beşamel sos eklenir. Yine ön hazırlıkta haşlanan spagetti vog tavadaki sosa eklenir. Beş dakika kadar harlı ateşte sosla karışması sağlanır. Servis tabağında sosla karışmış, renkli spagetti olarak servis yapılır.
İkinci sunum, beyaz tatsız spagettiden daha lezzetli olduğu için restoranlarda genellikle bu şekilde servis yapılır.
Evde haşlanan spagettiyi soğuk suyla yıkamadan kullanmalıyız. Az yağlı tuzlu suda haşlandığı için hem besin değeri gitmiyor hemde her iki uygulamada da çok lezzetli oluyor. Ben bugün pişirdiğim spagettiyi bolonez sos ile karıştırmadan servis yaptım. Spagettinin suyunu süzüp soğuk suyla yıkamadığım için lezzet kaybı olmadı. Sosu sıcak spagettinin üzerine döktüm. Üzerine rendelenmiş isli peynir kullandım. Hem kolay, hem lezzetli hem de karbonhidrat protein dengesi muhteşem bir yemek...


0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More