13 Ocak 2011 Perşembe

Tahinli Kurabiye 2



Daha önce bir kez pekmezli tahinli, bir kez de sadece tahinli kurabiye yapıp sizlerle paylaşmıştım. Bugün tarifini vereceğim tahinli kurabiye tarifi İzmir'den. Annemin dünürünün kızı ve torunlarından. Üstelik ben derin dondurucuda muhafaza edilmiş haline yetiştim. O kadar çok hoşuma gitti ki! Ağızda dağılıyor. Benim yaptıklarım daha kıtır olmuştu. Margarin ve çiçekyağı farkı olabilir. Ben tahinini ve pudra şekerini daha az koymuştum. Tahin seviyorsanız bu tarifi hiç kaçırmayın diyorum. Nazan ablacıım, Hamide ve Hülya' cımmm ellerinize sağlık...Muhteşem bir şey bu kurabiye yaaa!!!

MALZEMELERİ:
200 gram tahin
250 gram pudra şekeri
100 gram çiçekyağı
310 gram un
8 gr kabartma tozu
100 gram kırık ceviz
YAPILIŞI:
1- Ceviz dışında tüm malzemeleri yoğuralım. Hamuru streç filme sarıp yarım saat dinlendirelim.
2- Hafif unlanmış tezgahta cevizi ekleyip tekrar yoğuralım. Hamuru 25 gramlık parçalara bölelim.
3- Yağlı kağıt serilmiş tepsiye yuvarlak bezeler yaparak yerleştirelim. Arzu edilirse küçük kurabiye kalıplarıyla bezelere şekil verelim.
4- 170 derecede ısıtılmış fırında 10 dakika pişirelim. Fırının ısısını 150 dereceye indirelim. 30-35 dakika daha pişirelim.

1 yorum yap:

moonrose dedi ki...

En kısa zamanda denemem lazım.Birkaç çeşit tahinli
kurabiye yapıyorum.En sevdiğim kurabiye çeşididir.
bunun tadı değişik mi oluyor acaba.Ellerine sağlık.

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More