9 Şubat 2011 Çarşamba

Keşkül





"Eskimeyen Tatlar" kitabını nasıl keyifle okuyorum. Dün hamurunu açtığım ve pişirdiğim kol böreği bu kitaptan alınmış bir reçeteydi. Ölçüler bardak, kaşık gibi verilse de yine de bu kitap başımın tacı. Günlerdir okumaya doyamıyorum. Keşkül denince nedense hep İzmir Kemeraltı geliyor aklıma. Koku, lezzet bana daima anıları hatırlatır. Ben keşkülü cevizle süslemeyi seviyorum. Üstelik kaymak dondurma ile de çok yakıştırıyorum.
Tuğrul Şavkay keşkülle ilgili öyle güzel bilgiler vermiş ki!
"Keşkülün bariz vasfı içindeki acıbademin tadıdır. Ancak garip bir değerlendirme sonucu, keşkül, adını acıbadem yerine hindistan cevizinden almıştır. Eskiden sokak dilencileri hindistan cevizi meyvesinin kabuğundan yapılan kaselerde dilenirlermiş. Keşkül bu kaselerin adıdır"
Şimdi tarifini yazacağım keşkülü mutlaka deneyin. Üstelik kitaptaki reçeteyi gram ölçülerinde vereceğim için tartınız olduğu takdirde kolayca yapabilirsiniz. Gözünüzü kapatarak yediğinizde kendinizi tatlıcıda zannedeceğinizden eminim.
MALZEMELER:
1450 gram süt
180 gram su
100 gram pirinç unu
360 gram toz şeker
35 gram hindistan cevizi
200 gram toz badem (APM marka toz badem kullandım)
1 tutam tuz
YAPILIŞI:
1- Pirinç unu ve 180 gram suyu karıştıralım. 200 gram süt ve toz bademi ayrı bir kapta karıştıralım.
2- Geriye kalan 1250 gram sütün içine tuzu ekleyip tencereyi ateşe koyalım.
3- Süt hafif ısınınca pirinç unlu karışımı ekleyip tahta kaşıkla karıştıralım.
4- Beş dakika sonra bademli karışımı ekleyip karıştırmaya devam edelim. Kaynamaya başlayınca şekeri ve hindistan cevizini ekleyelim. Tekrar kaynamaya başlayınca ateşi kısalım. En kısık arada karıştırarak ateşte 10 dakika pişirelim.
5- Tabaklara boşaltalım. Antep fıstığı, ceviz veya dondurma ile servis yapalım.

2 yorum yap:

Lina dedi ki...

bu tarifi paylastıgınız ıcın cok tesekkur ederım. yaptım ınanılmaz lezzetlı herkez bayıldı!!

kaminetto dedi ki...

Afiyet olsun. Çok mutlu oluyorum.

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More