6 Şubat 2011 Pazar

Kakaolu Cevizli Açma Gül Baklava


Acaba bu baklavayı ilk kim yaptı? İlki düşünebilmek ne güzel...Ben kakaolu baklava ilk kez yapıyorum ve ilk kez tadıyorum. Harika bir şey bu kakaolu baklava. Benim gibi ağır ve "iç bayan" tatlı sevenler için çok iyi tercih. Cevizi başka güzellik, çikolatası ayrı bir lezzet, hamuru değişik. Açıkçası şerbetlendiğinde bu kadar lezzetli olabileceğini bilmiyordum. Çok değişik lezzette bir baklava oldu. Baklavanın çikolata, kakao ve ceviz birleşimini kaymaklı dondurma nasıl da hafifletti?
Bu tarifi annemin meşhur "yemek tarifleri" defterinin içindeki kağıt bloklarından çalmıştım. Kime ait olduğunu bilmiyorum. Bildiğim bir dergiden kesilmiş olması.
Ben su bardağı olarak verilmiş ölçüleri tek tek gramlayarak reçete çıkardım. Lütfen bir mutfak TARTISI edinin. Dünyanın hemen hemen hiç bir ülkesinde bardakla yemek tarifi verilmiyor. Onlarca su bardağı var...Tarifi yazanın hangi su bardağına istinaden ölçü verdiğini bilmiyoruz.
Örneğin 2 adet Paşabahçe ??? serisi su bardağınla şeker dense...Yine Paşabahçe ince belli çay bardağınla süt dense...Jumbo çay kaşığı ile tarçın dense..."Aldığı kadar un" çok komik geliyor bana. Birkaç kez reçetemi böyle aktarmak istedim. Ben anlamıyorum kendi ölçülerimi, başkası nasıl anlasın? 20 yıldır mutfakçıyım, ben bile aldığı kadar un ayarını beceremiyorum çünkü herkesin "aldığı kadar un" anlayışı başkadır. Yeni yemek yapmaya başlayan birisinin bardak ölçüleriyle başarılı olacağını hiç düşünemiyorum.
Keşke tüm yemek blogları reçetelerini gram ölçüsüyle verseler.
Nerelere ne paralar veriyoruz. 20 Liraya mutfak tartıları satılıyor. "İstikrarlı Yemek" yapmak istiyorsanız mutlaka tartınız olmalı.
"Çok çeşit az miktar" mutfak pensibim olduğu için bendeki ölçünün yarısını uyguladım. Aşağıda ölçüsünü vereceğim hamurdan 10 adet gül baklava çıkıyor.

MALZEMELER:
1 adet yumurta
15 gram çiçekyağı
15 gram kakao
200 gram un
1 çay kaşığı sirke
İç Malzemesi:
150 gram iri kıyılmış ceviz
50 gram kırıntı bitter kuvertür
Hamuru açmak için:
50 gram mısır nişastası
50 gram un
50 gram kakao
Üç malzemeyi karıştırıp eleyelim.
Şerbeti İçin:
600 gram şeker
500 gram su
1/2 limon suyu
Su ve şekeri çelik tencerede kaynatalım. Kaynayınca limon suyunu ekleyip ateşi kısalım. Şerbeti çay kaşığıyla tırnağımıza damlatalım. Şerbet olduğu yerde duruyor ve akmıyorsa ateşten alalım. Soğumasını bekleyelim.
YAPILIŞI:
1- Hamur malzemelerini bir kapta karıştırarak kakao tamamen yok oluncaya kadar 6-7 dakika yoğuralım. Üzerini örtüp yarım saat dinlendirelim.
2- Hamuru  10 eşit beze yapalım (36 gram oluyor her bir beze). Bezeleri unlanmış bir tabakta üzerini örterek yarım saat daha dinlendirelim.
3- Bezeleri 45 cm çapında açalım. Oklava ile açarken kakaolu ve nişastalı karışımı kullanalım. Hamuru içe doğru çok az katlayalım. Fırçayla tereyağı sürüp katlanmış yere cevizli içi koyalım. Rulo şeklinde yuvarlayıp gül şekline getirelim. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştirelim. Üzerlerine fırçayla tereyağı sürelim.
4- 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 35 dakika pişirelim. Fırından çıktıktan 5 dakika sonra yağlı kağıdı alıp soğuk şerbeti dökelim. Yarım saat sonra üzerini kapatalım ve şerbetin çekmesini bekleyelim.

4 yorum yap:

Unknown dedi ki...

Normal Baklavaya benzemiyor kakolu nasıl denemek Lazaım Ama dondurmayla iyi gider Herhalde. ellerinize sağlık
******Lezzetli Yemek Tarifleri*******

kaminetto dedi ki...

gerçek baklava hamurunun kakaolusu. Bitter kakao kullandığım için rengi koyu. Ama çıtırlığı baklava hamurunun aynısı. Müthiş lezzetli.

yemek tarifleri dedi ki...

değişik bir tatlı olmuş denemek lazım.

nükhet kuzuoğlu dedi ki...

küllü su hakkında bilgi için sizi tıkladım. bu tarifi görünce okudum. yalnız baklavaların üstüne yağ dökülür. bunda üstüne yağ yok.

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More