21 Şubat 2011 Pazartesi

Cevizli Çikolatalı Özel Ekmek



Şimdiye kadar pişirdiğim  en şık ekmek bu...King Arthur Flour' un tarifi "Ekmek Sanatı" tarafından uyarlanmış. Buradan teşekkür ediyorum. Ben genellikle yemek kitabı araştırıp okuduğum için ekmek kitabı araştırmaya zaman ayırmamıştım. Bu web sitesi benim ekmek pişirme merakımı perçinledi. Ekmeğimizi nasılsa hergün kendim pişiriyorum. Ölçüleri sıfır hata olduğu için ben de her gün değişik ekmek pişirerek ekmek tecrübemi arttırıyorum. Bu ekmeğin orijinalinde sadece ceviz vardı. Ben parça kuvertür,tarçın ve kuş üzümü ekleyerek daha tatlmsı pişirmek istedim. Dikdörtgen  borcam kalıpta pişirdim. Ekmeğin görünümünün sıradışı olması hamurun ceviz büyüklüğünde parçalara ayrılarak kalıba kat kat yerleştirilmesi. Sonuç muhteşem...
MALZEMELER:
190 gram beyaz un (sinangil çok amaçlı un)
190 gram tam buğday unu (katmer un)
240 gram ılık su
60 gram süt tozu (pınar süt tozu)
30 gram tereyağı (oda sıcaklığında)
15 gram şeker
7 gram tuz
5 gram kuru maya
75 gram ceviz
100 gram bitter kuvertür
50 gram kuş üzümü
İçine sürmek için eritilmiş tereyağı
YAPILIŞI:
1- Unlar, şeker, süt tozu, mayayı slikon bir çırpacakla iyice karıştıralım. Sırasıyla ılık su ve 30 gram tereyağını ekleyerek yoğurmaya başlayalım. 5 dakika sonra tuzu da ilave ederek 10 dakika daha yoğuralım. Hamur kulak memesi kıvamında olmalı (bu nedenle değişik un kullanıldığında hamur yumuşaksa az un, sertse az su eklenebilir).
2-Hamuru kaba alıp üzerini naylonla örtelim ve buz dolabında sabaha kadar dinlendirelim. Sabah dolaptan çıkarıp oda sıcaklığında 2 saat bekletelim (ekmeği gece dinlendirmek istemiyorsanız yoğurduktan sonra 60-90 dakika mayalandıralım).
3- Süre dolunca hafif unlu tezgaha alıp el ayası veya parmakla hamurun gazını çıkaralım. Hamuru rulo yapıp cevizden küçük parçalara keselim. Hafif yağlanmış ekmek kalıbının en altına bir sıra çok sıkışık olmamak kaydıyla döşeyelim.
4- Üzerine dörde bölünmüş ceviz, küçük parçalara bölünmüş kuvertür çikolata ve kuş üzümü yerleştirelim. Tarçın serpelim. Eritilmiş tereyağını fırça ile sürelim. Yine küçük parçalara bölünmüş hamurları yerleştirelim. Üzerlerine ceviz, çikolata, kuş üzümü ve tarçın serpelim. Tekrar fırçayla tereyağı sürelim.
5- En üste yine küçük hamur parçalarını döşeyelim. En üste tereyağı sürmeyelim. Kalıbı naylonla örtüp 50 dakika mayalandıralım (bu süre kalorifer peteğinin üzerindedir).
6- Fırınımızı 180 derecede ısıtalım. Fırının içine 10-15 kez su püskürtelim ve ekmeği fırının alttan ikinci rafında tel ızgaranın üzerinde 20 dakika pişirelim. Süre dolunca üstünü folyo kağıt ile örtüp 30 dakika daha pişirelim.

2 yorum yap:

Unknown dedi ki...

Harika gorunuyor,
ellerinize saglik olsun.

Ekmek Sanatı dedi ki...

Çok güzel bir uygulama olmuş, ellerinize sağlık.

Bu ekmeği hem evcek, hem de komşular olarak bizde çok beğenmiştik.

İlginç olan, hemen her yapılan ekmek (ne hikmetse) çok beğeniliyor. Acaba tarifler seçme olduğu için mi, ekmeğin kendine has bir sihri olduğu için mi bilinmez.

Tarifleri uygularken bunu siz de yaşayacaksınız.

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More