19 Şubat 2011 Cumartesi

Çikolatalı Kahveli Peynir Keki ( cheesecake)


Ben New York tarzı cheesecake pişirmeyi tercih ediyorum. Taban keki kırıntı bisküvi ve ortası jöleyle dondurulmuş ve pişmemiş  olanını cheese cake olarak kabul etmiyorum. Açıkçası emeksiz ve kolaya kaçan hiç bir şeyi kabul etmiyorum. New York cheesecake' in taban keki bisküvi ile değil badem ununla yapılıyor. Mutlaka fırında pişiriliyor. Tabanının bademli hamuru, kek malzemesinin de dolgun olmasıyla tanınıyor.
Son pişirdiğim limonlu peynir kekinin kek malzemesinde sadece krem peynir kullanmıştım. Çikolatalı ve nescafeli peynir kekine krem peynire ilave olarak labne peyniri de ekledim.
Temel pişirme tekniğini öğrendikten sonra yaratıcılık kişiye göre değişiyor. Ben aynı tekniği kullanarak çeşitlilik yaratmayı çok seviyorum. Bu peynir kekine de eritilmiş bitter kuvertür, labne peyniri, nescafe ekledim. Biz çok beğendik.
Bademli Hamur:
90 gram tereyağ
80 gram toz şeker
115 gram un
50 gram toz badem
Tüm malzemeleri yoğuralım. Hamuru 20 cm çapında kasnağa veya  çemberli kalıba yerleştirelim. Çatalla çizikler atalım. Kenarlarını bir cm yükseltelim. Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 13 dakika pişirelim.
MALZEMELER:
440 gram krem peynir (kaanlar açık krem peynir)
150 gram labne peynir
80 gram taze krema
105 gram toz şeker
200 gram bitter kuvertür
15 gram nescafe
3 adet yumurta
25 gram mısır nişastası
YAPILIŞI:
1- Kremayı çelik sütlükte kaynatıp ateşten alalım. Çikolatayı ilave edelim ve eriyinceye kadar çırpacakla karıştıralım. Nescafeyi de ekleyerek karıştıralım ve ılınmasını bekleyelim.
2- Başka bir kapta krem peynir, labne peyniri ve toz şekeri 5 dakika karışım pürüzsüz oluncaya kadar çırpalım.
3- Yumurtaları tek tek ekleyerek çırpmaya devam edelim.
4- Nişastayı da ekleyip pürüzsüz bir karışım yapalım.
5- En son çikolatalı sosu ekleyip iyice karıştırdıktan sonra ılınmış bademli taban kekinin üzerine dökelim. Hava kabarcıkları kalmaması için kalıbı bir kaç kere tezgaha vuralım.
6- 150 derecede öncede ısıtılmış fırında 40 dakika pişirelim. Fırının ısısını 130 dereceye indirelim 30 dakika daha pişirelim. Fırını söndürdükten sonra keki 2 saat fırının içinde kapağı açık olarak soğutalım. Buz dolabında üstü folyo veya streçli örtülü olarak bir gece beklettikten sonra servis yapalım.
7- Arzu edilirse milka beyaz çikolatayı eritip sos olarak sunumda kullanabiliriz.
8- İki çorba kaşığı kremayı kaynatalım ve ateşten alalım. Yarım paket beyaz çikolatayı devamlı karıştırarak eritelim. Ilınınca dilimlenmiş peynir kekinin üzerine dökerek servis yapalım.

2 yorum yap:

aslı dedi ki...

Denenmeye değer, lezzetli bir tarif olmuş. Ellerinize sağlık.

kaminetto dedi ki...

Teşekkür ederim, sizin de kestaneli sebze çorbanız mutlaka çok güzel olmuştur. Kestaneyi ve içindeki sebzeleri ben de çok seviyorum. Sevgiler.

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More