16 Şubat 2011 Çarşamba

Limon Soslu Limonlu Peynir Keki


Çikolata soslu cheesecake tarifini yazarken "peynir kek" yazabilseydim keşke demiştim. Çünkü iç malzemesi gerçekten peynirden oluşuyor. Her pişirdiğimde bunları açıklama gereği hissediyorum.Ben bugüne kadar taban kekinde bisküvi kullanmadım. Taban kekini badem ezmesi kullanarak pişiriyorum. İç malzemesi çiğden yapılan yani pişirilmeyen peynir kekini de kabul etmiyorum. Peyniri pişmeden kek kıvamına getiremeyeceğimize göre... Gerçek Cheesecake sert dokulu olmalı. Ve fırında pişirilerek yapılmalı.


CRUMBLE HAMURU (Bademli Hamur)
90 gram tereyağ (oda sıcaklığında)
80 gram toz şeker
105 gram un
10 gram kakao
50 gram toz badem
Tüm malzemeleri karıştıralım ve 5 dakika yoğuralım. Hamuru kelepçeli kalıp veya kasnağın tabanına el vaya bardak dibi yardımıyla yayalım (ben 20 cm çapında 5 cm yüksekliğinde profesyonel kasnakta pişirdim). Yan kısımlarını bir parmak kadar yukarıya yükseltelim. Tabanını çatalla çizelim. 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 13 dakika pişirelim. Fırından çıkardıktan sonra kalıpta soğumasını bekleyelim.


İÇ MALZEMELER:
500 gram krem peynir (kaanlar açık krem peynir)
200 gram toz şeker
20 gram limon kabuğu rendesi
60 gram limon suyu
25 gram un
3 adet yumurta
100 gram taze krema
1 çay kaşığı vanilya şekeri
Tüm malzemelerin oda sıcaklığında olması gerekiyor.
YAPILIŞI:
1- Krem peynir ve toz şekeri mikserle 5 dakika kadar, karışım pürüzsüz oluncaya kadar çırpalım.
2- Yumurtaları tek tek ekleyerek çırpmaya devam edelim.
3- Limon suyu, limon kabuğu rendesi, krema ve unu ekleyerek hamuru çırparak pürüzsüz hale getirelim. En son vanilya şekerini katalım.
4- Karışımı soğumuş olan bademli hamurun üzerine dökelim. Hava kabarcıklarını olmaması için kalıbı bir iki kez tezgaha vuralım. 
5- 140 derecede önceden ısıtılmış fırında 20 dakika pişirdikten sonra fırının ısısını düşürelim. 130 derecede 50 dakika daha pişirelim. Fırının kapağını bir bezle 2 saat aralık bırakarak peynir kekinin fırının içinde soğumasını bekleyelim. Daha sonra buz dolabına alıp birgün sonra servis yapalım.
Soslu servis yapmak isteyenler için limonlu ve portakallı sos tarifi: 
50 gram portakal suyu
50 gram limon suyu
1 adet limon kabuğu rendesi
10 gram mısır nişastası
100 gram süt
30 gram şeker (tatlı sos seviliyorsa şeker miktarı 75 grama kadar arttırılabilir)
Tüm malzemeleri çırpacakla karıştırarak pişirelim. kaynadıktan sonra ateşi kısıp 5 dakika daha kısık ateşte pişirelim.

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More