16 Şubat 2011 Çarşamba

Buz Meyve Kasesi



Ben bu tabağa hayran kaldım. Adını hatırlayamadığım bir yemek blogunda görmüştüm. Emin değilim ama Ev Cini adında blog olabilir. Tam İzmir sıcağına layık bir sunum. Üstelik kalın buz tuttuğu için masada uzun zaman dayanabiliyor. Yaz sıcaklarında meyvelerin soğuk kalması için çok şık bir tabak. Kullanılan tabakların büyüklü küçüklü aynı takım ve kıvrımlı tabaklar olmalarına özen gösterdim. Meyveleri içine yerleştirdiğim buz kasenin suyunda hiç bir şey yok. Meyvesiz olanın suyuna yaprak ve üzüm atarak dondurdum. Bu işlem için iki adet büyüklü küçüklü tabak gerekiyor. Küçük tabağı büyük tabağın içine koyalım. Kalınca bir yapıştırma bandı ile büyük tabağı üstten bantlayalım. Küçük tabak ile büyük tabak arasına su doldurduğumuzda küçük tabak yukarıya doğru çıkıyor, yapıştırma bandına değiyor. Yapıştığı için sabit yerde kalıyor ve donarken düzgün çukur oluyor. Buzlukta donduktan sonra 3-4 dakika suyun altında durması gerekiyor. Buz çözülünce tabaklardan ayrılıyor. Umarım beğenir özel sofralarınızda kullanırsınız.


0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More