25 Şubat 2011 Cuma

Karışık Unlu Somunlar


Çok ekmek pişirince az kalan unlardan karışım yapmak çok hoşuma gidiyor. Bu somunlar da öyle oluştular. Çok az Alman ekmeği unu kalmıştı. Tam buğday unu ile karuştırdım, üstelik süt tozu ekledim. Geceden yoğurdum, fırın taşında pişirdim. Sonuç başarılı oldu. Önemli olan temelini öğrenmek. Ne kadar çok pişirilirse un ve hamurla arkadaş gibi olunuyor. Kısacası ben ekmek pişirmeyi çokkkk seviyorum.
MALZEMELER:
100 gram Alman ekmeği unu (doğalsan)
275 gram tam buğday unu (katmer un)
223 gram ılık su
50 gram süt tozu (pınar süt tozu)
5 gram kuru maya
5 gram şeker
7 gram tuz
YAPILIŞI:
1- Unlar, maya, şeker, süt tozunu çırpacakla iyice karıştırıp homojen hale getirelim. Suyu ekleyip karıştıralım ve 5 dakika yoğuralım. Sonra tuzu ekleyerek 10 dakika daha yoğurmaya devam edlim. Hafif yağlanmış kaba yerleştirelim. Üzerini naylonla örtüp buzdolabına kaldıralım. 12-18 saat sonra dolaptan çıkarıp oda sıcaklığında 2 saat kadar bekletelim. Nem olmaması için naylon torbayı ters yüz yapalım.
2- İki saat sonra hamuru unlu tezgaha alalım. İki eşit parçaya bölerek üzeri örtülü bir şekilde 10 dakika dinlendirelim.
3- Parmaklarla veya el ayasıyla hamurun gazını çıkardıktan sonra somun şekli verelim. Düz ve unlanmış bir zeminde (2. mayalanmayı fırın küreği olarak kullandığım laminantın üzerine un serpip gerçekleştiriyorum) üzeri pamuklu bez ile örtülü olarak 65 dakika mayalanmaya bırakalım (bu süre kalorifer peteğinin üzerinde gerçekleşti).
4- Mayalanma süresine yakın fırın taşını en alt rafa konmuş tel ızgara üzerine yerleştirelim. Fırını 220 derecede ısıtalım. Hamurları jiletle verevine keselim. Fırının yan duvarlarına 10-15 kez su püskürtelim. Ekmeklerimizi fırın taşına zedelemeden aktaralım. 15 dakika 220 derecede pişirdikten sonra fırın ısısını 190 derecete düşürelim. 35 dakika daha pişirelim. Son 10 dakikada ekmeklerin yerlerini değiştirelim. Somun ekmeklerimizi fırından çıkardıktan sonra pamuklu beze sararak tel ızgara üzerinde soğutalım.

1 yorum yap:

bırtutamkekik dedi ki...

çok hoş sayfanız,tarifleriniz...
seve seve izleyiciniz oldum hemen..:)
bende sizi beklerimm sayfama..
lütfen paylaşımlarınza dewam edin...
çok başarılı sayfanız...
sevgilerimle..
:)

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More