17 Kasım 2010 Çarşamba

Tam Buğday Unlu Ve Kıymalı Poğaça

 
Geçen günlerde yaptığım yulaf unlu poğaçanın hamurunu kullanarak, kıymalı ve patatesli içlisini yapmaya başlıyordum ki, ekmek hamurunun 50 gram kadar artan, mayalı suyunu da hamura eklemeye karar verdim. Beze yapılmak üzere bekleyen yumurta aklarını da kullanmak istedim.
Önce hamuru yoğurdum, sonra mayalı suyu ve çırparak  kar haline getirdiğim yumurta aklarını hamura ekledim. Çünkü bazı pasta ve cheese cake hamurları, yumurta akları ve sarıları ayrı ayrı  çırpılıp, sonra karıştırılıyor ya!!!
Bunun poğaçada uygulanabilirliğini denemek istedim. Çok güzel bir hamur elde ettim. Kıymalı pide yeniyormuş gibi bir tat oluştu poğaçalarda.
Yumurta aklarını en son eklediğimden, hamur yumuşadı tabii ki. Epeyce un ekledim ve 1200 gram hamur elde etmiş oldum.
480 gramını ayırarak tart kalıbında yapmaya karar verdim. Hamurun yarısını elmalı payda kullandığım tart kalıbına yerleştirdim. Kıymalı ve patatesli içi, hamurun ortasına koyup, hamurun yarısını da için üzerine yerleştirdim. Ve bıçakla çizdim üzerini kabarması için.
Geri kalan hamurdan da klasik poğaça yaptım. 50 gram mayalı suyun hamuru nasıl kabarttığını da görmüş ve denemiş oldum.
MALZEMELERİ:
410 gram tam buğday unu
215 gram yoğurt
110 gram rivyera zeytinyağı
110 gram margarin
10 gram tuz
10 gram kabartma tozu
1 yumurta
İÇ MALZEMESİ:
4 adet patates
250 gram dana kıyması
Patatesleri düdüklüde haşlayarak suyunu süzdüm. Kıymayı da bir çorba kaşığı zeytinyağı koyduğum tavada kavurdum. Tuz, karabiber, acı pul biber ve kimyon ekledim. Soğuyunca ezilmiş patates ile karıştırdım. Ve yarım demet ince kıyılmış dereotu ekledim.
YAPILIŞI:
Bu malzemelerin hepsini birlikte yoğurdum. Sonra ekmek hamurunu mayaladım ve mayalı sudan (un değişikliğinde  kimi zaman, mayalı suyu fazla geliyor ) , hamura ekledim. O sırada yumurtalarının akları ve sarıları ayrı çırpılan kekler geldi aklıma. Beze için ayrılan yumurta aklarından üç tanesini, kar haline gelinceye dek çırptım. Hamura ekledim ve iyice karıştırdım. Cıvıklaşan hamura, poğaça hamuru kıvamına gelinceye kadar, yaklaşık 300 gram un ekledim. Ve mayalı su nedeniyle az da olsa kabaracağını düşündüm ve bir saat gibi dinlendirdim. Üzerlerine çırpılmış yumurta akı sürdüm, susam ve çörekotu gezdirdim. 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 35 dakika pişirdim.
 
 
                                Yumurta aklarını kar gibi oluncaya dek çırpıp, hamurun ortasına  ko-                                 yarak karıştırdım iyice.                               

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More