20 Kasım 2010 Cumartesi

Mısır Unlu Ekmek


Samsun' dan gelen mısır unlarından ekmek yapmazsam olur mu diyerek, Hayriye hanımın (anneanne) gönderdiği ekmek reçetesini uyguladım. Nasıl yapıldığını görmedim, bu nedenle hamurun kıvamını bilmiyorum. Piştiğinde çok başarılı olmadı. Hamuru tariflendiği gibi  üç saat beklettim. Fırına  atmadan beş dakika önce karbonatı ekledim. Ben galiba telefonda verilen tarifi tam anlayamadım. Belki sütünü az ekledim. Çok yassı oldu bayat ekmek gibi ufalandı.
Ekmeğim başarılı olmadı ya deli oldum. Sonra hiç üşenmeden bir daha kendi ölçülerime göre hamur hazırladım. İki reçete arasındaki farkı anlamak için Hayriye hanımın da bu tarifi uygulaması gerekiyor. Çünkü yıllardır bu ekmeği yapan kendileri. Hangisinin iyi olduğuna Hayriye hanım karar verecek. Benim boynum da kıldan ince olacak.
Şimdi yazacağım reçete benim ekmek reçetem.
MALZEMELERİ:
300 gram mısır unu
100 gram beyaz un
150 gram süt
50 gram su
7 gram tuz
3 yumurta
7 gram karbonat
30 gram zeytinyağı
30 gram tereyağı
15 gram toz şeker
Önce yumurtaları mikserle çırpalım. Sonra şekeri ve tuzu ekleyerek çırpmaya devam edelim (yumurtalar az çırpılırsa pişince kokuyor). Daha sonra tüm malzemeleri ekleyelim ve karıştırmaya devam edelim. Kek hamuru kıvamında olması gerekiyor. !80 derece önceden ısıtılmış fırında 35-40 dakika pişirelim. Piştiğini anlamak için kürdan batıralım. Kürdan hamura bulaşmadığında fırından çıkarabiliriz. Afiyet olsun.
Bu kadar mısır unu varken kimbilir daha ne çok reçete deneyeceğim. Taa kiii en iyisine ulaşıncaya kadar...


Bu ekmekler kız kuzumun dediğine göre; pasta gibilermiş. İlk yaptığım anneanne tarifi ekmeğin, gerçek mısır ekmeği lezzetinde olduğu kanaatinde.



Hayriye Hanımcım böyle parçalandı ilk yaptığım ekmek. Galiba un çok geldi. Çünkü ikinci yaptığımın kıvamı kek hamuru gibiydi. Bu tarifi mutlaka deneyin.

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More