10 Kasım 2010 Çarşamba

Üzümlü Körili Pilav


Değişik tatlar denemeye çok meraklı olduğumu yazıyorum hep. Hiç yakışmayacak gibi düşünülen grupların , ne denli yakıştığını keşfetmek çok hoşuma gidiyor.
Değişik malzemeleri de denemeyi çok seviyorum. Örneğin bugün, reis bakliyat ürünlerinden esmer kepekli pirinci kullandım pilav için. Mekanlarımın mutfaklarında, menü değişikliklerinde de değişik tatlar ve ürünler kullanırdım. Ama yeniliğe çok açık olduğumuz da söylenemez.
Garnitür olarak sunulan önemli değildir ama porsiyon olarak sunulan mutlaka beyaz pilav olmalıdır .
Veya yeni bir şarap firması ile anlaşırsınız, ama eski şarap firmasının şarapları varsa içilir yoksa başka bir içecek tercih edilir (bilinen bir tat olmalı mutlaka). Tabii ki bunları yıllar sonra anlayabiliyor ve buna göre davranmaya özen gösteriyorsunuz daima. Bir bakıyorsunuz ki muhafazakar oluvermişsiniz.'' Üzüm üzüme baka baka kararıyor '' işte böyle.
Hele ticaretle uğraşıyorsanız, yenilikçi olmanız zarar bile getirebiliyor kimi zaman.
Bırakın mekanlarımı, şimdi evde bile abidik kubudik olmasın diye tembihliyorlar bazan. Yani geleneksel tatlar istiyorlar. Yine de kandırıyorum onları ve denemelerimi yapmaya devam ediyorum. Şimdiki pilav için dediklerini duyuyorum sanki. ''Amannn annnem-teyzemm-canıımmm üzümlü, körili, mısırlı, bezelyeli pilav olur mu yaaaaaa ''. Bal gibi de oluyor inanın ki. Öyle çok yakıştı ki bu malzemeler birbirine. Ben evdekilere yedirmeden önce gardımı alabilmek için tadıyorum mutlaka. Eleştirilere cevaplarım hazır olmalı...
Şaka bir yana gerçekten iyi bir pilav oldu. Üstelik kepekli esmer pirinç. Tam bana uygun her haliyle. Siz de değişikliklere açıksanız denemelisiniz diyorum. Bugün tartımın pili bittiğinden ölçülerimi tabak ve bardak' lara göre vereceğim.
MALZEMELER VE YAPILIŞI:
1,5 çorba kasesi esmer pirinç
1/2 çay bardağı kuru üzüm
1/2 çay bardağı arpa şehriye
1 çay bardağı konserve mısır
1 çay bardağı konserve bezelye
1/2 çay bardağı paprika ve yeşil biber
Tuz, köri, maydonoz
3 çorba  kasesi su

1- Önce pirinci sıcağa yakın su ve tuzla ıslatıp bir saat bekleyelim ve yıkayıp süzelim.
2- Tencerede hafif kızdırılmış zeytinyağında, arpa şehriyeleri pembeleşinceye kadar kavurup, biberleri ekleyelim ve kavurmaya devam edelim.
3- Üç çorba kasesi suyu ve tuzu ekleyip (bire birbuçuk su ekliyoruz), suyun kaynamasını bekleyelim.
4- Pirinç, mısır, bezelye, üzüm, köri ve maydonozu ekleyelim. Yüksek ateşte pirinç göz göz olunca, en küçük ocağa alıp, ateşi kısalım ve 10 dakika gibi demlenmesini bekledikten sonra kapatalım ocağı. Beş dakika sonra yanlardan içe doğru karıştıralım. Ve soğumasını bekleyip servis yapalım.



0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More