2 Kasım 2010 Salı

Tarçın Özütü

Aslında hep tarçın ekstresi veya tarçın esansı olarak geçiyor bu tarif. Ama Türk Dil Kurumu sayfasında, Türkçe karşılığı ''özüt'' olarak kullanılmış. Tarçın esansı da kozmetik deyimi olarak geçiyor, parfümlerde kullanıldığı için.
Daha çok beğendim ''özüt'' sözcüğünü.
Bu gün taze kremayı yaptıktan sonra, uzun zamandır yapmak istediğim tarçın özütünü denemek istedim. Çubuk tarçın ve votka da vardı evimde. Dokuzuncubulut'un tarifi, aklıma en yatan tarif oldu. Denenmiş ve hoşnut kalınmış diye düşündüm. Yapımı da çok kolay.
Bayılırım minik detaylara. Bu nedenle tarifleri aldığım herkese teşekkür ediyorum buradan. Severek, araştırarak, zaman ayırarak, sevgisini belli ederek yazan ve paylaşan herkese saygım sonsuz.  İşini önemseyen herkesi çok takdir ediyorum.
YAPILIŞI: 
1- Önce küçük bir cam şişe gerekiyor. Bir kaç kez çöpe göndermeye niyetlendiğim votka şişesinin varlığına  nasıl sevindim bugün anlatamam. Genelde her şeyi çöpe atmam ünlüyümdür çünkü. Yayıntı ve dağınıklık çok sıkıyor beni. Ama bazen de define bulmuş gibi sevinirim, işime yarayacak şeyleri görünce.
2- Şimdi beş altı tane çubuk tarçın ve votka gerekiyor bize.
3- Şişeye çubuk tarçınları atalım ve üzerini votka ile dolduralım. Serin yerde (ben buzdolabına kaldırdım), üç gün bekletelim. Kahvelerde aroma seviyorsanız kendi yaptığınız tarçın özütünü keyifle kullanabilirsiniz. Votkası eksildikçe ekleyebilirsiniz. Üç gün sonra toz tarçınla yaptığım kurabiyeyi tarçın özütünle yapıp, sizlerle paylaşmak üzere diyorum.
 Bir ay sonra rengi oldukça koyulaşıyor. Eksildikçe üzerine votka ekliyorum.

1 yorum yap:

dokuzuncubulut dedi ki...

Benim, hatırlamadığım kadar uzun yıllardır, buzdolabımdan eksik etmediğim, çok severek kullanacağınız mükemmel bir tariftir. Deneyip beğendinize çok sevindim.

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More