22 Kasım 2010 Pazartesi

Fırında Mücver



Kabak mücveri sevdiğim yemeklerin başında geliyor. Bugüne kadar kabak mücveri sevmeyen görmedim diyebilirim. Yemek yapımında kızartma tekniğini sağlıklı bulmadığımdan mücveri bol malzeme kullanarak fırında pişirdim. Üstelik kızartma yağı derdinden ve pisliğinden kurtulmuş oluyorum. Çalışan kadınların bile eve geldikten sonra kolayca ve zahmetsizce hazırlayabileceği bir hamur karışımı. Üstelik fırında pişme sürecinde başka işlere zaman bile kalabilir.
Mücver sadece Türkiye'ye özgü bir yemek değil. Mücver sanılanın aksine sadece kabaktan yapılabilen bir yemek türü değildir. Mücver bir yemek pişirme tekniğidir. Örneğin ABD' nin güneyinde mısırdan yapılan "sweetcorn fritter" mücverin bir başka şekli. Un yumurta ve karbonat mücverin olmazsa olmazları. Un yerine kırıntı ekmek kullanmak isteğe göre değişebilir. Mücver yapımında dikkat edilmesi gereken  konu; un ayarı. Eğer unu fazla gelirse kullandığımız sebzenin kokusu kalmıyor, un kokusu ağır basıyor (ben Arman Hoca' nın makalelerinden ve Vikipedi' den okuyup öğrenmeye ve size aktarmaya çalışıyorum). Başka ülkelerin mutfaklarında yapılan beignet, fritter, latke, draniki ismiyle geçen yemekler mücver tekniğiyle yapılan yemeklerdir. Şimdi tarifimi yazıyor ve çok beğeneceğinizi umuyorum.



MALZEMELERİ:
1 kilogram kabak
200 gram temizlenmiş ağırlıkta soğan
200 gram çökelek
5 adet yumurta
200 gram un
1 demet dereotu
10 gram tuz
10 gram karbonat
Karabiber ve nane(ben yaş nane kullandım)
40 gram zeytinyağı
YAPILIŞI:
1- Kabağı rendenin iri tarafınla rendeleyelim ve suyunun süzülmesi için süzgüye alalım. Yarım saat kadar arada suyunu sıkarak bekletelim.
2- Soğanları soyup rendeleyelim, dereotunu çok ince kıyalım. Ve karbonat dışında tüm malzemeleri kek hamuru gibi hazırlayalım. En son karbonatı ekleyip biraz daha karıştıralım. Hamuru 25x 35 boyutlarında yağlanmış  tepsiye boşaltalım ve önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 45 dakika pişirelim.


0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More