4 Kasım 2010 Perşembe

Yulaf Unlu Peynirli Poğaça

Arzu ve Ülfet Aygen' in yazdıkları 'Üç Beyaz' sız İlk yemek Kitabını, iki yıl önce arkadaşım hediye etmişti bana. Bulgaristan göçmeni olan anne kız ne kadar uğraşmışlar ve araştırmışlar tariflerini. Bu kitap benim mutfak ve beslenme biçimime çok uyuyor. Bu nedenle sık sık elime alıyor ve kerelerce okumaktan bıkmıyorum. Unuttuklarım oluyor ara sıra... Örneğin bugünkü ekmek mayasında şeker yerine bal kullandım. Poğaçayı da yulaf ununla ve zeytinyağıyla, keki de tam buğday unu ve zeytinyağıyla yaptım.
O kadar iyi bir kitap ki. Şekerin, tuzun, beyaz unun ve margarinin ne denli zararlı olduklarını unuttuğumuzda, kafamıza 'dank' ettiriyor. Poğaçayı kitaptaki reçeteye göre yaptım. Ama onlar bardak ve kaşık ölçüsü kullanmışlar tüm reçetelerde. Ben hepsini tartarak kesin ölçüye çevirdim. Un için su bardağı kullanılmış, benim su bardaklarım küçük geldi sanıyorum. Zaten sürekli aynı lezzetleri yapmak istiyorsak, mutlaka bir tartı edinmeliyiz. Bardak boyutları o kadar çeşitli ki...
MALZEMELERİ:
410 gram yulaf unu ( doğalsan marka kullandım)
215 gram yoğurt
110 zeytinyağı
10 gram kabartma tozu
10 gram tuz
2 yumurta (birisinin akı ve sarısı ayrılmış)
300 gram beyaz peynir
1/2 demet dereotu
İstenildiği kadar karabiber ve kırmızı biber
YAPILIŞI:
1- Yulaf unu + tuz + yoğurt + zeytinyağı + kabartma tozu + 1 yumurta ve diğerinin akını birlikte yoğuralım (hamurun dinlendirilmesi yazmıyor ama ben bir saat dinlendirdim).
2- Peynir, ince kıyılmış dereotu, karabiber ve kırmızı biberi iyice karıştıralım.
3- Hamur 1050 gram ağırlıktaydı. Her bezeyi 50 gram yapınca, hem poğaçaların hepsinin büyüklükleri aynı oluyor, hem de iç malzemesini ona göre ayarlabiliyoruz.
4- Bezeleri tezgahta yuvarlak açarak, yarısına peynirli içten koyalım ve ikiye katlayalım hamuru. Üzerine çırpılmış yumurta sarısı sürelim. İsteğe göre susam ve çörek otu serpelim ve önceden 170 derecede ısıtılmış fırında 30 dakika pişirelim.
Çok güzel oldu poğaçalarım. Yine köy gibi koktu.

4 yorum yap:

Adsız dedi ki...

tarifin aslında tereyağı da var

kaminetto dedi ki...

Yeldacım sen misin yorumu yazan? "adsız" olarak gelmiş, ama e posta adında yelda borlu yazınca... Tereyağı da konabilir. Zeytinyağı ile olan tadı daha çok seviyoruz. Sevgiler.

Dünya Yazman dedi ki...

Çok sağlıklı, lezzetli oldu. Hasta yakınlarına götürdüm. Çok makbule geçti. Çok teşekkürler.

kaminetto dedi ki...

Afiyet olsun. Beğenmenize çok sevindim.

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More