2 Kasım 2010 Salı

Taze Krema

Mutfakta en büyük sıkıntım, kremayı açtıktan sonra buzdolabında bile iki- üç günden fazla dayanmaması. Evdeki hesap çarşıya uymuyor bazen. Bir kiloluk krema alıyorum, düşündüğüm tarifleri uygulamak için. Ya başka bir tatlı, yemek tarifi giriyor araya, yada değişiklik oluyor yaşam programımda. Krema gerekiyor, bakıyorum bozulmuş...
200 ml. lik kutularda alıyorum, hem bereketsiz hem de pahalıya geliyor kilosu. İki kez ekşidiği için atmak zorunda kaldım, o kadar içim acıdı ki. Buzdolabının en soğuk arka tarafına yapıştırıyorum kutuyu, bu kez de unutuyorum krema olduğunu.
Uzun yıllar çok meraklı ve araştırmacı olmama karşın, iş tempomdan bilgisayara zaman ayıramamıştım. Şimdi aklıma ne geldiyse, elimdeki işi bırakıp, merakımı anında gideriyorum. Bu aralar keyif benim köy de benim nasılsa. İngilizce bloglar (kuzularım sağolsunlar)  ve Türkçe bloglar derken, en sonunda denemeye karar verdim. Çünkü tüm bloglarda reçete aynı sayılır. Ev Cini denediğini ve başarılı olduğunu yazıyor. Üstelik dolapta iki hafta dayanıyor.
Ben kolayları da sevmiyorum nasılsa. Mutfak hastalığına tutulmuş gidiyorum büyük bir zevkle. Bu evimde çok yeniyim daha. Reyhan, kekik ve nane kurutmaktan başka bir şey yapamadım geçtiğimiz yaz. Mutfağımdaki her ürünü ben yapayım istiyorum elimden geldiğince.
Ekmeği bile elle yoğurmayı benimsemişim. Ne güzel ekmek makineleri var, ama kolay ya...Mutlaka yoğuracağım  hamuru. Yoksa olmuyor, keyif almıyorum. Mekanımda bile ne çok zaman alırdı ekmek yapımı. Ama iştee... Elinize sağlık dendiğinde yorgunluk bitiyordu anında... Gelelim taze kremaya;
Fransız mutfağında creme fraiche deniyor taze kremaya. Yapımı da çok kolay.

Tariflerde 200 ml krema yazıyor, ama kutunun üzerinde 200 ml yazmasına karşın, net ağırlığını tartınca 15 gramının karton kutu olduğunu gördüm. 15 gram için de yenisini açmadım. Tarifte kefir ölçüsü 50 gram yazıyor, böylece onu da 35 gram kullandım.
Cam bir kavanozda 185 gram krema ve 35 gram kefiri kaşıkla birkaç kez karıştırarak kavanozun kapağını iyice sıkarak kapattım. Havluya sararak kalorifer peteğinin üzerine yerleştirdim. 24 saat bekleyecek ve koyulaşıp biraz ekşiyecek. Sonra buzdolabına koyacağım. Elimin altında taze kremam hep olacak böylece. En güzeli de kendi üretimim olması. Pesto soslu makarnada, tatlılarda ne güzel olur diyorum. Zamanınız varsa,  soslu yemekleri ve makarnaları seviyorsanız mutlaka denemelisiniz.

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More