28 Kasım 2010 Pazar

Ispanaklı Kek




Havuçlu kek olur da ıspanaklı kek olmaz mı? derken, annemin neredeyse ellibeş yıllık yemek tarifi defterinde ıspanaklı kek gözüme ilişti. Annemin hala kızı Belkıs ablanın yaptığı bir kekmiş. Lezzetini hatırlayamadı ama, ben güzel olduğuna inandım. Hemen uygulamaya giriştim. Ispanağın  şeker ve fındıkla uyum sağlayacağını düşündüm. Ispanak ve ceviz uyumu daha hoştur ama, son cevizimi de armut kurabiyesinde kullanmıştım. Sonuca gelirsek inanamadığım kadar güzel bir kek. Son zamanlarda bu kadar değişik lezzette bir kek yemediğimi düşünüyorum. Ispanağı seviyorsanız, hiç düşünmeyin diyorum. Ispanak sevmeyen çocuklarınız bile bu kekin içinde ıspanak olduğunu anlamadan yiyeceklerdir. Buna emin olmalısınız!


MALZEMELERİ:
240 gram şeker
4 yumurta
250 gram un
250 gram ıspanak (çok ince kıyılmış)
150 gram sıvı yağ (ben mısır özü kullandım)
1 adet kabartma tozu
50 gram fındık (ceviz veya badem de olabilir)

YAPILIŞI:
1- Kek yapımına başlamadan önce ıspanağı yıkayalım ve maydonoz doğrar gibi çok ince doğrayalım. Süzgüye koyup suyunu sıkalım. Ispanağı süzgüde suyunun süzülmesi için yarım saat bekletelim.
2- Yumurtaları ve şekeri 7 dakika çırpalım.
3- Sıvıyağı ekleyip bir dakika daha çırpalım.
4- Un ve kabartma tozunu karıştıralım ve yumurtalı karışıma ekleyelim. Tahta bir kaşıkla un kayboluncaya kadar karıştıralım. Ispanak ve kırık fındığı ekleyelim. Bir iki kez karıştırdıktan sonra 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 45 dakika pişirelim (fırın farklılıklarını da düşünerek 35-40 dakika sonra bir bıçak veya kürdan batırıp kontrol etmek en uygunu oluyor).




1 yorum yap:

Adsız dedi ki...

mmmmmm....nefisss gözüküyor.Tadını çok merak ettim.Hemen yapacağım.Sağolasın istikrarlı yemek ustası.Selo çırak

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More