5 Kasım 2010 Cuma

Tam Buğday Unlu Mantarlı Salamlı Kiş


 Değişik bir kiş hamuru denedim bugün. Benim tariflerimdeki kiş hamurları, elmalı pay hamurunun tuzlu haliydi ve beyaz undan yapıyordum. Bugünkü tarifi yine 'Üç beyaz'sız kitabından ve bardak ölçülerini grama çevirerek çok az malzeme değişikliği yaparak uyguladım.
Tam buğday unu kullandım. Mantara salam yakışacağını düşündüm ve peynir çeşitlerini arttırdım. 28 cm. çapında tart kalıbı kullandım. Daha önce yaptığım kiş' lerde 20  ve 22 cm. çapında tart kalıbı kullanmıştım. Ama hamur kalıyordu ve üzerine kafes yapıyordum. Bugün daha büyük olmasını istedim ve hiç hamur artmadı.
MALZEMELERİ:
Hamuru:
250 gram tam buğday unu (Sinangil marka)
33 gram soğuk su
125 gram tereyağ (oda sıcaklığında yumuşamış )
1 yumurta
8 gram tuz
İç Malzemesi:
400 gram mantar
2 çorba kaşığı zeytinyağı
İsteğe göre salam
1 soğan
2 diş sarımsak
Kimyon ve karabiber
1 çorba kaşığı limon suyu
Üzeri için:
3 yumurta
100 gram krema(kendi mayaladığım kremayı kullandım)
100 gram kaşar peyniri
2 çorba kaşığı labne
50 gram lor peyniri
2 çorba kaşığı susam
YAPILIŞI:
1- Un + tuz + 1 yumurta + soğuk su + tereyağını yoğuralım ve bir saat dolapta dinlendirelim.
2- Bir tavada 2 çorba kaşığı zeytinyağını az kızdırıp, ince doğranmış soğan ve sarımsağı kavuralım ve dilimlenmiş mantarı ilave edip, mantar suyunu çekinceye kadar 10 dakika soteliyelim. Tuz, karabiber ve kimyonu ekleyelim. Bir çorba kaşığı limon suyu ve ince kıyılmış dereotunu da katıp ocağı kapatalım. Soğumasını bekleyelim.
3- Hafif unlanmış tezgahta, hamuru daima tek yöne doğru açalım. Merdaneye sarıp tart kalıbına yerleştirelim. Kalıbın yan duvarlarına elle yükseltip, çatalla zeminini delelim (kalıbım teflon olduğu için, kürdanla deldim kalıp çizilmesin diye).
4- Cam bir kapta 3 dakika yumurtaları çırpalım. Krema ve peynirleri ekleyip çırpmaya devam edelim.
5- Mantarları hamurun üzerine dökelim. Üzerine ince dilimlediğimiz salamları yerleştirelim.
6- Peynirli karışımı da döküp, susamı serpelim. Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 15 dakika pişirdikten sonra fırını 160 dereceye getirip 45 dakika daha pişirelim.
                                 Fırını ısıtınca, ekmeği de birlikte pişirmek için zamanı ayarlamam ge-
                                 rekiyor. Ekmeğimizi kendim yapıyorum ve fırın hergün aktif. Bu ne-
                                 denle araya birşeyler sıkıştırıveriyorum resimdeki gibi... Tam buğday
                                 unlu ekmek harika. Un bir harika. Katmer unun kepekli unu da çok
                                 güzel. Hamurum hiç şaşmıyor.
                                Ekmek hamurunun olduğunu, parmak batırdığımızda sünger gibi geri
                                çıkmasından anlıyoruz.
                                                               



1 yorum yap:

dokuzuncubulut dedi ki...

Bayılırım kişe:))
Buzlukta hamurunu hazır bekletirim. Evde sebze ne varsa bol peynirle karıştırıp hazırlarım hemen.
Mantar, salam karışımı ile nefis olmuş, ellerinize sağlık.
Sevgiler.

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More