8 Kasım 2010 Pazartesi

Hindi Bonfileli Beşamelli Krep

Mekanlarımda hindi etini çok az kullanmıştım. Talep dana eti ve tavuk etiydi genellikle. Evimin mutfağında da, genellikle hindi eti kullanıyorum. Tavuk etinden daha lezzetli geliyor bana. Dana etine de çok yakın bir tat diye düşünüyorum.
Bu gün kreplerimizde iç malzeme olarak hindi bonfile kullandım. Mekan mutfaklarımda da krebi, hep yarım ay şeklinde, beşamel sos ve kremalı sunuyorduk. Mekan ve evin tek farkı, evde salamandra olmaması (salamandra profesyonel mutfaklarda kullanılan, sadece üstten ısıtan bir alet. Yemekleri pişirmeden karamelize ediyor ve kurutmuyor). Krebi hazırladıktan sonra fırın tepsilerinde hazırlayıp, en üst ızgarada kaşar peyniri kızarıncaya kadar kızarttım. Yine de çok başarılı oldu.
Kreplerinizi bir gün önceden hazırlayıp, üzerini streç filmle kapatıp buzdolabında hazır bekletebilirsiniz. Bu krep hamurundan 8 adet krep çıkıyor. Derin dondurucuda ıspanak içi vardı krep için hazırladığım. Kalan dört krebimi de yarın ıspanaklı yapmayı programladım.
Gerçekten zor gibi görünse de, krep yapmak çok keyifli bir şey. Lezzetini de düşünürsek, uğraşa değer diyorum.
Krep hamuru tarifimi buradan okuyabilirsiniz. Yıllardır ölçüsü aynı olan ve çok beğenilen bir hamur. Ben söke tam buğday unu kullanıyorum. Beyaz unla da yapılabilir.
İÇ MALZEMELERİ:
500 gram hindi bonfile
2 çorba kaşığı zeytinyağı
Beşamel sos
100 gram krema (kendi mayaladığım kremayı kullandım)
240 gram kaşar peyniri (rendelenmiş)
Tuz, karabiber, köri
1 çorba kaşığı soya sosu
Beşamel Sos:
2 çorba kaşığı un (silme kaşık)
2 çorba kaşığı yağ (isteğe göre tereyağ veya zeytinyağ)
1 su bardağı süt
1 yumurta
1/2 çay kaşığı tuz
Küçük bir çelik tencerede yağı kızdırıp unu ekleyelim. Mis gibi kokuncaya kadar kısık ateşte kavuralım. Soğuk sütü ekleyip, çırpacakla kaynayıncaya kadar karıştıralım ve tuzu ekleyelim. Ocağı kapattıktan sonra, yumurtayı ekleyip biraz daha çırpalım. Üstü için 2 çorba kaşığı ayıralım.
İÇ MALZEMENİN HAZIRLANMASI: 
1- Hindi bonfileyi iri kuşbaşı olarak doğrayalım. Tavada kızdırdığımız yağa ekleyip, suyunu çekip pembeleşinceye kadar, yaklaşık 15 dakika kavuralım. Tuz, karabiber, köriyi ekleyelim. Soya sosunu ilave edelim. Bir dakika sonra beşamel sos ve kremayı da ekleyelim,(kendi mayaladığım krema gerçekten beş gündür dayanıyor ve daha lezzetli) bir iki kez karıştırdıktan sonra ocağı kapatalım.
2- Krepleri yağlı kağıt serili fırın tepsilerine yerleştirelim. Yarı kısmına malzemeyi yayalım ve üzerine kaşar ekleyelim. Krepleri yarım ay şeklinde kapatıp, ayırdığımız beşamel sostan bir tatlı kaşığı üzerine koyup, bolca kaşar serpelim.
3- Önceden 180 derecede ısıtılmış fırının en üst rafında, kaşarlar eriyip kızarıncaya kadar pişirelim.
Bu iç malzemeden dört krep yaptım ben. Çok da doyurucu oldu. Afiyet olsun bize ve sizlere.

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More