2 Kasım 2010 Salı

Kavurma Makarna

Bizim ailemizin kadınlarının makarnada kullandıkları pişirme biçimidir bu...Kavrularak yapılan pirinç, makarna, şehriye ve bulgur  pilavlarının hazmının daha zor olduğu söylense de, makarnayı kavurmaktan vazgeçemiyorum. Ama kavurarak makarna pişirene az rastladığımdan, tarifini vermek istedim sizlere...
Bugün yarım paket arpa şehriye ve bir paket fiyonk makarnayı, zeytinyağını az kızdırdıktan sonra kahverengi olana dek, kısık ateşte kavurdum. Üzerini örtünceye dek sıcak su ve tuz ekledim. Kaynadıktan sonra en küçük ocağın kısık ateşinde suyunu çekinceye dek on dakika  pişirdim. Kokusu mis gibi, lezzeti çok değişik makarna olduğunu düşünüyorum. Sade veye soslu makarnaya alternatif bir tarif, makarna severler için. En kısa zamanda deneyeceğinizi umuyorum. Afiyetle...



5 yorum yap:

HaticeMutfakta dedi ki...

Hiç denemedim. Ama tadının nefis olduğundan eminim. İlk fırsatta deniycem. Ellerinize sağlık.

kaminetto dedi ki...

Teşekkür ederim. Hele kokusu o kadar güzel ki.

Adsız dedi ki...

rahmetli babaannem yapardı:)bugün nedense aklıma düştü ve yaptıktan sonra :)))) acaba doğrumu diye internete baktım teşekkürler sevgiler.

kaminetto dedi ki...

Afiyet olsun. Sade makarnadan daha lezzetli oluyor bence.

Adsız dedi ki...

Şuan yapıyorum bakalım nasıl olcak...

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More