4 Kasım 2010 Perşembe

Kepekli Unlu Damla Çikolatalı Kek

Bir önceki tarifimde bahsettiğim 'Üç Beyaz' sız adlı kitaptaki 100 tarif beyaz un dışındaki unlarla yapılmış. Üstelik diğer unların, özellikle tam buğday ununun yararları anlatılmış detaylarıyla. Ben genellikle ekmeklerimde ve kreplerimde  söke veya sinangil marka tam buğday unu kullanıyorum. Ama bütün tahıl unlarını da deniyorum. Seçtiğim tahıl unları de değirmen unu oluyor genellikle.
Kekimi hem kepek unundan yaptım hem de bardak ölçüsü kullandım.
MALZEMELERİ VE YAPILIŞI:
3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1/2 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı kakao
1/2 su bardağı damla çikolata
Aldığı kadar kepekli un (söke kepekli un kullandım)
1- Yumurtaları ve şekerleri 7 dakika çırpalım.
2- Süt ve yağı ekleyip, sıçramaması için en düşük ayarda 1 dakika karıştıralım.
3- Kepekli un ve kabartma tozunu ekleyelim ve tahta kaşıkla çok az karıştıralım. Karışımdan yarım su bardağı ayıralım. Kalan hamura damla çikolataları ekleyelim. Ve yağlanmış kek kalıbına dökelim.
4- Yarım su bardağı ayırdığımız hamurla, kakaoyu karıştıralım. Kalıptaki hamura ekleyip, çatalla aşağıya dek inmesini sağlayalım.
5- 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 35 dakika pişirelim ( fırınların pişirme ayarları değişik olduğundan, çıkarmadan önce mutlaka bıçağa yapışıp yapışmadığını kontrol edelim ).

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More