1 Kasım 2010 Pazartesi

Fırın Torbasında Patatesli Köfte

Patatesli köfte yaparken köfte ve patatesleri ayrıca kızartmadan, üzerine domates rendeleyerek, yeşil biber ve iki çorba kaşığı rivyera zeytinyağı ekleyerek çelik tencerede pişirmeyi tercih ettim genellikle. Bu gün fırın pişirme torbalarında, fırında pişirdim. Hem daha sağlıklı oluyor, hem de suyu olmadan pişiyor. Kadınların da çalıştığı ailelerde daha az zaman alan, daha kolay bir yemek tarifi diye düşünüyorum.
MALZEMELERİ:
500 gram dana kıyması
3 yumurta
2 kuru soğan (orta büyüklükte rendelenmiş ve suyu sıkılmış)
1/2 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı kimyon
1 çay bardağı galeta unu
6 adet orta büyüklükte patates
3 domates
4 yeşil biber
4 diş sarımsak
2 çorba kaşığı yağ (ben tereyağ kullandım)
YAPILIŞI:
1- Kıyma + 3 yumurta + tuz + baharatlar + 2 diş sarımsak + soğan + galeta un' unu birlikte yoğuralım.
2- Yoğurduğumuz köfte hamurunu İzmir köfte gibi şekillendirelim.
3- Patetesleri soyalım ve elma dilimi gibi doğrayalım.
4- Domateslerin kabuklarını soyalım ve yuvarlak dilimleyelim. Biberlerin çekirdelerini çıkararak şerit halinde keselim. Kalan iki diş sarımsağı ince dilimleyelim.
5- İki adet pişirme poşetini bir çorba kaşığı unla unlayıp, un fazlalığını sikeleyelim.
6- Köfte ve patatesleri, bir köfte bir patates olarak poşetlere yerleştirelim. Üzerlerine domates, biber, sarımsak ve yağımızı ekleyelim. Fırın tepsisine yanyana yerleştirelim. Poşetleri bağlayıp, üzerlerini toplu iğneyle yedi-sekiz yerinden delelim.
7- 200 derecede önceden ısıtılmış fırında bir saat pişirelim.

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More