17 Ekim 2010 Pazar

Papatya Ekmek


Ekmekler bölümünde aynı ölçüleri kullanıp, tam buğday unu yerine kepek unu kullandığım ekmek reçetesi. Elde yoğurarak ekmek yapmayı daha çok sevdiğimden, ekmek makinesi kullanamıyorum. Dikdörtgan ve yuvarlak kalıplardan sonra, bu gün de papatya kalıbı kullanrak denedim. Çok da güzel oldu.
MALZEMESİ: 
21 gram yaş maya
200 gram beyaz un(konya unu kullandım)
200 gram kepekli un(sinangil kullandım)
1 çorba kaşığı sıvıyağ
250 gram sıcağa yakın su
7 gram tuz
2 çorba kaşığı şeker
2 çorba kaşığı beyaz un
YAPILIŞI:
1- Yaş maya + su + şeker + 2 çorba kaşığı unu karıştırıp, 10 dakika mayalandıralım.
2- Un ve tuzu karıştırıp, ortasına sıvıyağı dökelim.
3- Mayalanmış suyu da bu karışıma ekleyip yoğuralım ve 30 dakika üstünü örtüp mayalandıralım.
4- Hamuru ikinci kez 3 dakika yoğurup, gazını çıkaralım. Bu ikinci yoğurma ekmeğin daha çok kabarmasını sağlıyor.
5- Hamuru ekmeği pişireceğimiz kalıba koyup, üzerini bıçakla keselim. Ve 40 dakika üstü örtülü dinlendirelim . (papatya kalıp kullanıp enine kesip şekilli olmasını sağladım).
6- Önceden 220  derecede ısıtılmış fırında 10 dakia pişirelim. Sonra dereceyi 180 e düşürelim. 30 dakika pişirelim.

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More