25 Ekim 2010 Pazartesi

Balkabaklı Sebze Çorbası

Kabak tatlısı yapınca, temizlenen kabakların, tatlıya konmayacak kadar şekilsiz olanlarını, sonra kullanmak üzere derin dondurucuya kaldırmıştım. Geçen yazılarımda da yazmıştım. Bütün sebzeleri  temizlerken, mutlaka bir kısmını çorbalarda kullanmak üzere derin dondurucuya kaldırıyorum. Genelde görüntüsü bozuk yerleri oluyor bunlar. Örneğin, kabak dolması yaptığımda, kabakların içlerini bile ayırıyorum. Çünkü daha sonra hepsi işime yarayabiliyor.
Bugünki çorbam da tam anlamıyle harika bir çorba oldu. Hem atıl olan sebzelerimi kullanmış oluyorum. Hem de bol miktarda değişik sebze yemiş oluyoruz.

150 gram küçük parçalara doğranmış balkabağı, dört çiçek brokoli, üç adet doğranmış havuç, yarım baş kereviz, bir kahve fincanı kırmızı mercimek, 150 gram tel şehriye, iki kilogram suyu tencereye koyup, ocağa koyalım. Kaynadıktan sonra köpüğünü alalım iki kez. Tuz, zeytinyağı ve bir çorba kaşığı tereyağını, tencereye ekleyip ateşi kısalım. Yarım saat, kabak ve havuçlar yumuşayıncaya kadar pişirelim. Ocaktan alıp, bir çay kaşığı kuru nane ekleyip, blenderle karıştıralım çorbayı. Çok beğeneceğinizden eminim. Afiyet olsun.


0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More