31 Ekim 2010 Pazar

Pazılı Çorba


Ya Giritli olsaydım diye düşünürüm ara ara. Giritli komşularım sayesinde tanıştığım otlardan yıllardır vazgeçemedim. Sevgili Neşe' cim her pazar Çeşme Ilıca' dan dönerken demet demet otla birlikte gelirdi. Yoldan geldim, yorgunum demeden, ertesi günü bile beklemeden, ya salatalarını  yapardı, ya da yemeklerini. ''Komşuda pişer bize de düşer'' deyiminin fazlasını yaşatırdı bana. Çoğunu da kendi toplardı. Bayılırım ot, ağaç, bitki tanıyanlara. Bende tanıyor ve biliyorum ama, onların ki ayrıcalık diye düşünüyorum hep.Genlerinde otçuluk var gerçekten.
Bu gün pazı çorbası yaptım. Çok değişik ve lezzetli oldu. İçinde protein de olsun diyerek, kırmızı mercimek ekledim. Makarnanın da yoğunluk vereceğini düşündüm. Rengi yeşil kalsın istediğim için sadece bir havuç, kuru soğan ve yeşil biberin dışında sebze eklemedim. Vejetaryen beslenme biçimine yakın olduğumdan sebzesiz ve otsuz yapamıyorum. Pazı çorbasını sizin de çok beğeneceğinizi umuyor ve tavsiye ediyorum. Bir daha düdüklü tencerede pişirmeyi düşünüyorum. Afiyet olsun...
MALZEMELERİ:
1 demet pazı
1800 gram su
1 havuç
1 kuru soğan
5 adet yeşil biber
75 gram kırmızı mercimek
10 gram tuz
2 çorba kaşığı tereyağ
100 gram süt
2 yumurta sarısı
YAPILIŞI:
1- Tencereye 1800 gram su koyalım. Yıkanmış ve doğranmış pazıları, dörde bölünmüş kuru soğanı, dilimlenmiş havuç ve biberi, yıkanmış kırmızı mercimeği, tuzu ekleyerek 30 dakika gibi pişirelim. Makarnayı ve iki çorba kaşığı tereyağını ekleyip, 10 dakika daha pişirmeye devam edelim ve blenderle karıştıralım.
2- Süt ve yumurta sarılarını çırpalım, kaynayan çorbaya ilave ederek bir dakika daha çırpalım. Ve ocağı kapatalım. Süt ve yumurta terbiyesi, kremalı gibi yoğun yapıyor çorbayı. Başarılı bir çorba olduğunu düşünüyoru



0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More