4 Ekim 2010 Pazartesi

Milföy Hamuru


Dün sabah neler yaptığımı yazmıştım. İlk yaptığımı en sona ve bu güne bırakmışım. Hiç hazır milföy hamuru almadım bu güne kadar. Bir çalışan bayanımız arada getirir, ve pişirirdik mekanıızda. İlgim de olmadı nedense. Hazır ürün kullanmadığımdan olabilir diye düşünüyorum. Cuma gününden bu yana çok güzel yemek kitapları edindim, oğluşumun sayasinde. Bunlardan birisi de Tuğrul Şavkay Beyefendiye ait. Karıştır karıştır bitmiyor kitap. Milföy hamurunu ana hamurlardan birisi olarak gördüğünü yazıyor. Zahmetli gibi görünse de bana kolay geldi,  sadece zaman alıyor, belirli aralarla dinleniyor dolapta çünkü. Sakın aklınız karışmasın. Dün edindiğim tecrübeyle,  bir dahaki yapışımda, hamur tamamlandıktan sonra karelere kesip, aralarına streç koyup derin dondurucuda saklayacağım. Yani milföy hamuru günüm ayrı olacak, o dolapta beklerken de ütülerimi yapacağım diye karar verdim. Yaşanmışlıklara inanın lütfen, börekler piştikten sonra , bu zahmete değermi, ben delimiyim diyebilirsiniz.Ama elinizin altında kendi ürününüz olan bir hamur olması da çok keyifli. Aşağıda vereceğim malzemelerden 700 gram hamur oluyor.
Canım anacığımın yaptığı prenses böreğinin aynısı. ama milföy hamuru olduğunu bilmediğini dün anlamış oldum. Kıyamam ona bennn, her bayram öncesi bu kadar uğraşarak yaparmışşş daaa..
Ben de eski kuşağım ama, annelerimizin kuşağına resmen hayranım. Gittikçe beceriksizleşiyoruz çünkü..Anneannem  annemden hamarattı, annem benden hamarat, bende gençlerden hamaratım. nasıl oluyor bilmem. aslında boynuz kulağı geçmeli, ama geçemiyor...
Tarif gözünüzü korkutmasın lütfen, muhteşem bir hamur, böreği ısırınca çıt çıt ses geliyor...

MALZEMELERİ:
250 gram un(sinangilin normal ununu kullandım)
150 gram soğuk su(buz dolabından)
1 adet limon suyu
2 gram tuz
250 gram margarin(teremyağ kullandım)


İÇ MALZEMESİ:
Patatesli ve sosisli iç hazırlamıştım. Siz nasıl istiyorsanız hazırlayabilirsiniz.
300 gram sosis(robotta çekilmiş) Tavada az da olsa pişirilmiş.
2 adet yeşil biber(robotta çekilmiş)
1 adet patates(haşlanıp çatalla ezilmiş)

YAPILIŞI:
1- Un, tuz, limon suyu ve soğuk suyla hamuru yoğuralım ve üzerini örterek 30 dakika buz dolabında bekletelim.
2- Unlanmış tezgahta merdane ile tek yöne doğru, dikdörtgen olacak biçimde açalım.
3- Dışarıda iyice yumuşamış margarini, hamurun üzerine krem peyniri ekmeğe sürermişçesine sürelim.
4-Hamuru ortada birleşecek şekilde dörde katlayıp tekrar buzdolabına kaldıralım. 20 dakika bekletelim.
5- Hamuru yine unlanmış tezgahta tek yöne doğru merdane ile çok bastırmadan açalım,yine dörde katlayalım  ve tekrar 20 dakika buzdolabında bekletelim.
6- Bu işlemi 2 kez daha tekrarlayalım.
7- Sonra bir saat bekletelim.
8- Unlanmış tezgahta açıp 10x10 büyüklüğünde karelere keselim hamur ruletiyle.
9- Her parçanın arasına streç koyup, üzerini de streçle kapatım, daha sonra kullanmak üzere derin dondurucuya kaldıralım. 700 gram ağırlığında bir hamur elde etmiş olduk. Daha sonra vereceğim milföylü pasta hamurunda bir kısmını kullanabiliriz, canımız börek istediğinde çıkarıp kullanabiliriz.
Örneğin ben bu gün, bir kez daha yoğurup derin dondurucuya, Milföylü pasta yapmak üzere kaldıracağım.
En büyük keyfim de katkısız milföy hamurunu başarmak...
Teşekkürler ve kaleminize, ellerinize sağlık Tuğrul Şavkay...
                                             Hamura yağı spatula ile daha rahat dağıtabiliriz.

                                 Sosisi robotta çektim. Rendelemekten daha kolay oldu.


2 yorum yap:

Adsız dedi ki...

Nalan Ablacim bu hamurdan acaba kurasan yapilirmi

kaminetto dedi ki...

Canım Oya'cım
Bu hamur annelerimizin yaptığı "sanalı börek" dedikleri hamur. Orijinal kruvasan hamuru mayalı oluyor. Ama bana göre bu hamurla lezzet farkı yok. Daha çıtır oluyor üstelik.

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More