4 Ekim 2010 Pazartesi

Pazılı Açma Gül Börek

Ankara'da pazı bulabileceğimi düşünememiştim açıkçası. Zannediyordum ki sadece Ege de var otlar. Çünkü İstanbul' da yaşayan İzmir'li bir dostum, yeşillikli kereviz bulamıyor, İzmir'den dönerken götürüyor. Ben Ankara'da ilk kez Ümitköy pazarına gittim. Çok güzel ve değişik geldi bana. En güzeli de pazar arabasına gerek yok. Bizim tansaş arabaları gibi arabalar var. Kimlik bırakıp alıyorsunuz.
Bos-pa ya alışmısız ya, burası çok sakin geldi bana. Üstelik sebze ve otlar inanılmaz. Hem  çok tazeler, hemde çeşit şaşırtıcı şekilde bol. Reyhan ve kekik alarak kuruttum bu yaz.
En değişik gelen de tüm satıcıların 'hocam' demeye ne çok alıştıkları... Ama asla seçemiyorsunuz sebzeleri. Bos-pa olsa kafasına bi güzel çanta yer satıcılar. Seçtirmemek mümkün mü. İzmir' liler Bos-pa yı bilirler, 40 derece sıcakta bile otobüslerle Tire, Ödemiş gibi ilçelerden akın akın kadın gelir. Ben tam karşımda olmasına rağmen senede bir girerdim. Soluk alınmaz  Bostanlı ve Hatay pazarlarında. Pazar arabalarından yürüyemezsiniz. Belki giysi satılıyor diye. Ankaranın pazarları bile ciddi. Başkent olduğu için mi acaba? Neyse pazı bulunca ne yapılır, pazılı açma börek tabii ki. Ama önceleri pazıyı çiğden doğrayarak, tuzla ovuyordum ve çökelekle karıştırıyordum. Bu gün, bir çay kaşığı zeytinyağıyla birlikte kavurdum ve süzgüye koyup, soğumasını ve suyunun akmasını bekledim. Daha sonra çökelekle karıştırdım.

MALZEMELERİ:
350 gram un
5 gram tuz
2 yumurta
120 gram su
2 çorba kaşığı zeytinyağı
1 demet pazı(ince doğranmış ve kavrulup suyu süzülmüş)
300 gram çökelek veya lor


YAPILIŞI:
1- Un ve tuzu karıştıralım, ortasını havuz gibi açalım yağı ve yumurtaları ekleyelim. Karışımı biraz harmanlayarak ve suyu yavaş, yavaş ekleyerek yoğurmaya başlayalım(her marka unun su çekme miktarı ayrı olduğu için, bazen 10-15 gram su, az veya çok olabiliyor).
2- Hamuru beş dakika yoğurduktan sonra üzerini streç veya nemli bezle örtüp 1 saat dinlendirelim
3- Dinlenmiş hamur, 580 gram geldi  ve ben 9 beze yaptım bu hamurdan. Yaklaşık 62 gram ağırlığında oldu her bir beze. Bezeleri küçük tutmamın nedeni; hem açması kolay oluyor, hemde bir kişilik porsiyon olarak ideal ölçüde olması.
4- Bezeleri un serpilmiş tabağa yerleştirelim ve üzerini nemli bez veya streçle örtelim.Yarım saat bezelenmiş şekilde dinlendirelim hamuru.
5- Un serpilmiş masada bezeleri önce merdane, sonra çapı 50 cm olacak büyüklükte açalım. Fırça ile yağlayıp
iç malzemesini yerleştirip gül şeklinde saralım.
Gül şeklinde börek, porsiyon olarak, bir kişi için ideal ölçüde. Ortadan başlayarak sarılarak yapılan kol böreği, hem daha geç pişiyor, hemde içi içe olduğu için, değen kenarlar iyi pişmeyebiliyor.
6- Bezeler bittikten sonra, fırçayla yağlıyalım ve 190 derece önceden ısıtılmış fırında 35 dakika pişirelim.
Çok güzel oldu böreğim. Hazır yufkaya hayıır...




0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More