3 Ekim 2010 Pazar

Bademli Ve Kakaolu Crumble

Bu gün pazar ya.. Mutfakta her şey serbest. Öğün diye bir şey kalmadı. Herkesin elinde tabak, karbonhidrat bol, özenle yaptığım pırasama bakan yok. Ankara' da hava soğudu çok. İzmir' liyiz ya, utanmasak bereyle çıkacağız sokağa. Bedenimiz alışamadı hava değişikliğine. Termoforsuz yaşayamam zaten, İzmir'de beni tanıyanlar bilirler, o ılıman havada bile, her yerde termofor... Her kış sonunda zavallıcık kaynar sudan şekil değiştiriyor. Bir dahaki kışa yenisi geliyor. Yaniii bugün termofor çıktı meydanee...
Üşüdüğüm için hareket etmem gerekiyor. Benim hareketim de, aşkım olan mutfakta oluyor hep. Bu gün neler yaptım neler. Ama mekan mutfaklarımda, hep arkamdan yayıntılarımı toplayan oluyordu. Evlerimin mutfakları, süs mutfak oldu hep. Çünkü hem işte yemek yap, hem evde, üşütürdüm sanıyorum. Uzun yıllar ocağım bile olmadı. Arada çay, kahve içebilmek için ketıl'ımız vardı. Aslına bakarsanız, restoran çalıştıran kadının, diğer çalışan kadınlardan çok büyük farkı var diye düşünmüşümdür hep. Onlar eve koşarak gelip, yemek derdine düşüyorlar. Bizler o telaşı işyerimizde yaşayıp, eve yemek derdi taşımıyoruz. Yağsız, ocaksız, süslü, temiz mutfaklara sahibiz.
Önce cheesecake tabanında kullandığım crumble hamuruyla  kurabiye yapmaya karar verdim. Çok güzel olduğuna inanıyorum. Siz de hemen deneyin, çok beğeneceksiniz.

MALZEMELERİ:
110 gram un(sinangil normal un)
80 gram toz şeker
10 gram kakao
15 gram hindistan cevizi
90 gram margarin(teremyağ kullandım)
75 gram toz badem(APM marka ,metro grosmarketlerde bulunuyor)

Tüm malzemeleri birlikte yoğuralım ve streçe sarıp, yarım saat buzdolabında dinlendirelim.Buzdolaptan çıkarıp, çok az unladığımız tezgahta, üzerine de un serperek merdane ile tek yöne doğru açalım(çünkü merdaneyi ileri geri hareket ettirirsek, hamur parçalanıyor). Açılan hamuru küçük kurabiye kalıplarıyla kesip, fırın tepsisine yerleştirelim ve 180 derece önceden ısıtılmış fırında 15 dakika pişirelim. Fırından çıktığında ellerseniz, yumuşak bir hamur zannedebilirsiniz. Hamurda toz badem olduğu için, doğuduktan sonra kıtır oluyor.
Kurabiye kalıbınız yoksa, elinizle meşe büyüklüğünde parçaları yuvarlayıp, çok hafif bastırırsanız aynı sonuca ulaşabilirsiniz.Sevgiyle ve karbonhidratlarla kalın bu gün. Yarın pazartesi, diyete başlayabiliriz bir dahaki pazara kadar.


0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More