15 Ekim 2010 Cuma

Ricotta, Mascarpone Ve Kaşarlı Kek



Kız kuzumun dışında hepimiz tatlıcıyız. O tatlı sevmiyor. Ben de, onun için sürekli tuzlu birşeyler üretmeye çalışıyorum.  Bu gün biz tatlıcılara, iki ölçü muffin hamurunun yarısını kakaolu, yarısını kuru meyveli yapmaya karar verdim. Kız kuzuma ne yapacağım diye düşünürken, dün tiramisu'dan kalan mascarpone peynirini değerlendirmeyi düşündüm. Kağıt kalemsiz mutfağa girmem olası değil. İlk yaptığım her şeyin gramajlarını not ediyorum. Başarılı olursa hemen sizlere aktarıyorum. Buzdolabında az kalan tüm tuzluları çıkardım tezgaha ve tuzlu kekimi  oluşturmaya başladım. Yeni malzeme almadan, mutfağımdaki kalıntılardan güzel bir tat çıkınca, daha da keyifleniyorum. Gerçekten harika bir lezzet oldu. Hemen deneyin, çok beğeneceksiniz.
Peynir ağırlıklı olduğu için tuz ve süt koymamayı düşündüm. Peynirler yağlı olabilir diye yağ koymayacaktım, ama yine de az bir şey olabilir dedim. Doğru karar olduğunu gördüm, yedikten sonra...

MALZEMELERİ:
3 adet yumurta
250 gram un
185 gram ricotta peynir
150 gram mascarpone peynir
100 gram rendelenmiş kaşar peyniri
50 gram beyaz peynir
50 gram zeytinyağı
1 paket kabartma tozu
10 adet kırmızı biberli yeşil zeytin
10 adet siyah zeytin(çekirdekleri çıkarılmış)
1 çay kaşığı kekik
1/2 çay kaşığı kırmızı pulbiber
1 çay kaşığı kuru reyhan

YAPILIŞI:
1- Yumurtaları 5 dakika çırpalım. Mascarpone ve ricotta peynirini ekleyip 4 dakika daha çırpalım.
2- Zeytinyağını ekleyelim, 2 dakika çırpmaya devam edelim.
3- Un ve kabartma tozunu karıştırıp karışıma ekleyelim.
4- Tahta bir kaşıkla, un kayboluncaya kadar çok az karıştıralım.
5- Rendelenmiş kaşar, çatalla ezdiğimiz beyaz peynir, zeytinler ve baharatları ekleyelim.
6- Kek kalıbını yağlayıp, karışımı boşaltalım ve 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 35 dakika pişirelim.  
                                



0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More