11 Ekim 2010 Pazartesi

Terbiyeli Ve Sütlü Un Çorbası




Yemek bloglarında o kadar çorba tarifi var ki...Çok özen gösteriyorum, değişik, tadı unutulmuş, çok daha lezzetli çorbalar yapmak için. Ve mümkün olduğunca eski kitapları okuyup, tariflerini deniyorum. Zaten kendim yarım asırlık olmuşum. Kitaplar da yarım asırlık olsa, işte oldu yüz yıllık tarifler.
Yemek sektöründe bile moda var. Ama ben daha gelenekselim mutfakta. Eski yemekler, çorbalar, tatlılar, açıkçası unutulmuş ve moda olmayan tarifleri daha çok seviyorum.
Örneğin çorbalarda, terbiye yapan kaç kişi kaldı ki.''Çorbayı terbiyeli yapalım bugün'' dediğimde, genç bir yardımcımızın çok şaşırdığını hiç unutmuyorum. Bu nedenle bugünkü çorbamızı sütlü ve yumurtalı terbiye yaparak pişirmeyi tercih ettim. Muhteşem olduğuna oy birliğiyle karar verdik. Çünkü krema kullanmayı hiç sevmiyorum, üstelik bu terbiyenin kremadan daha lezzetli olduğuna inanıyorum.
Bizim içimiz ısındı bu çorbayla. Mutlaka deneyin diyorum, afiyet olsun. Fotoğraflardaki tabaklarımı ilk maaşımdan ve İstanbul Tahtakale'den almıştım çeyizim için. O yıllarda çorba kaseleri böyleydi. Azaldılar ama hala çok güzeller değil mi?

MALZEMELERİ:
1300 gram su
55 gram un
50 gram rivyera zeytinyağı ve tereyağ karışımı
7 gram tuz
2 yumurta sarısı
100 gram süt

YAPILIŞI:
1- Tencerede erittiğimiz ve az kızdırdığımız yağa, unu ekleyip 5 dakika kavuralım.
2- Soğuk suyu ekleyelim(sıcak su unla karışınca top top oluyor, pürüzsüz olması için soğuk su ekliyoruz). Ve çırpacakla, kaynayıncaya kadar karıştıralım.
3- On dakika kısık ateşte kaynatalım ve tuzunu ekleyelim.
4- Yumurta sarılarını çırpacakla çırpalım ve sütü azar azar ekleyip çırpmaya devam edelim.
5- Sütlü karışımı, çorbaya ekleyip karıştırmaya devam edelim. Tekrar kaynayınca, bir dakika kısık ateşte bırakalım ve ocağı kapatalım.
6- Ben hazır et ve tavuk suyu tableti hiç kullanmıyorum.  Yarım tavuk göğsünü haşlayıp soğuttuktan sonra, buz torbalarına doldurup, derin dondurucuya kaldırıyorum. Gerektiğinde iki üç tanesini buz çıkarır gibi çıkarıp, çorbalara ekliyorum. Afiyetle...


0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More