26 Ekim 2010 Salı

Portakallı Ve Havuçlu Pilav

Pilavın her çeşidini çok seviyorum. Pişirdiğim pilavlara, değişik lezzetler eklemek çok hoşuma gidiyor.
Bugün pembe pirinç denilen pirinci kullandım ilk kez. İzmir' de görmemiştim, ama Ümitköy pazarında bayanlar çok lezzetli olduğunu söyleyince, bir pişirimlik almış oldum. Eve gelince arama motoruna pembe pirinç yazdım. Ne yazık ki, böyle bir pirinç türü yok... Çok güldüm kendime, hadi ben bu pazarın yabancısıyım. Ya diğer alanlar ? Acaba kaç bayan eve gelince, merak edip bu pirinç hangi yörenin diye araştırmıştır. Ben de içlerinde olmak üzere, ne komik ve değişik bir halkız bizler. Ama gerçekten tanelerin kenarında pembe renkte çizikler var. Ve suyu da pembe gibi aktı. Her neyse ben bu pembe pirinçten, yine de başarılı bir pilav oluşturmuş oldum.

MALZEMELERİ:
400 gram pembe pirinç
650 gram su
1 adet rendelenmiş havuç
1 adet portakal kabuğu rendesi
50 gram bezelye
1 çay kaşığı köri
1 çay kaşığı kuru reyhan
2 çay kaşığı tuz
zeytinyağı +tereyağ

YAPILIŞI:
1- Pirinci ılık su ve tuzla yarım saat ıslatalım.
2- Tencereye yağları koyalım ve ocağı yakalım. Yağ ısınınca rendelenmiş havuç ve portakal kabuğunu 5 dakika kavuralım. Tuz ve köriyi ekleyip 1 dakika daha kavurmaya devam edelim.
3- Suyu ekleyip kaynamasını bekleyelim.
4- Pirinci süzgüye boşaltıp, nişastası çıkıncaya dek yıkayalım ve süzelim. Pirinci, kaynamakta olan suya bezelye ve kuru reyhanla birlikte ekleyelim. Yüksek ateşte 5 dakika göz göz olmasını bekleyelim ve ateşi kısıp 10 dakika daha demlendirelim.
Adı olmayan  pembe pirinçten çok değişik lezzetle pilavımız oldu. Afiyet olsun...


0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More