17 Ekim 2010 Pazar

Lorlu Kurabiye




Bu kurabiyeyi daha önceki tariflerimde ricotta peyniri ile yapmıştım. Çünkü realde, peynir reyonundaki görevli beni kandırmıştı. Ankara'da lor peyniri bulamazsınız diye. Ama dün pazarda buldum, köylü bir kadın kendi yapıyormuş. Eski müşterileri de hep buradan aldıklarını ve çok temiz ve lezzetli olduğunu söylediklerinde saldırdım tatlı lora.
Canım babam İzmir'de havra pazarından getirirdi anneciğime. Bu tarif de annemin çok beğenilen bir kurabiyesi.
Huuu Nurhayat hanım, un ölçüsünü az vermişsin. İki su bardağı demişsin amma(iki su bardağı 250 gramdı.Hamur cıvık olunca 100 gram daha ekledim. Bu nedenle bardak ve kaşıklarla olan reçeteleri sevmiyorum).
Üstelik ricotta peyniri, bizim kaymak gibi olan tatlı lorumuzun eline su bile dökemez. Çünkü çeşit ve seçenek çok olunca, en güzelini deneyerek buluyorsunuz.
Pazar günleri karbonhidrat günümüzdü ya bizim. Ama bu gün çıldırdım yine, neler yaptım bilseniz. Şu anda ekmeğim mayalanırken, ben de tarifleri yazmaya başladım. Evdekiler telef oluyorlar yemekten...Çünkü arşivimi çoğaltmam gerekiyor. Ve hiç bir tarifimi pişirmeden sizlere yazmıyorum.

MALZEMELERİ:
250 gram tatlı lor
125 gram oda sıcaklığında margarin
350 gram un
1 yumurta
200 gram şeker
1 paket kabartma tozu


YAPILIŞI:
1- Önce lor + margarin + şekeri karıştıralım.
2- Sonra yumurtayı ekleyelim.
3- En sonra un ve kabartma tozunu ekleyelim. Ve 5 dakika yoğuralım.
4- ben sinnangil un kullandım bu tarifte. Değişik marka un kullanırsanız, un az veya çok gelebilir.Yumuşak bir hamur oluyor. Buz dolabında iki saat dinlendiğinde hamur toparlıyor kendini.
5- Buz dolabından çıkarıp, yuvarlak bezeler halinde tepsiye dizelim.
6- Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 35 dakika pişirelim. Afiyet olsun...


0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More