23 Ekim 2010 Cumartesi

Ölçüsüz Keklerim

Her tarifimi gramla  yapmama karşın, bir kaç ürünüm var ki, yıllardır el kararıyla yapmaktan vazgeçemiyorum. Bunlar bana uyduruk gelen ama acele yapılması gereken zamanlarda, imdadıma yetişen keklerimden bazıları. Dün oğluşum bunlardan birisini istedi benden. Sadece havucun olduğu, ceviz bile olmayan kekimi. Bir de '' abidik kubudik yapma ama anne '' dedi. Onun bu deyimi, başka bir şey ekleme demek. Ben de fırını ısıtmışken, kakaolu ve damla çikolatalı kekimi de aradan çıkarıverdim. Kuzularımın okul arkadaşlarından, apandisit ameliyatı olan bir kuzumuz vardı. Ona göndermek için kolay bir kek seçtim.
Yine de paylaşmak istedim sizlerle. Pamuk gibi oldular. Hemen denemelisiniz bence.

HAVUÇLU KEK: 
3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 kabartma tozu
Aldığı kadar un
2 su bardağı havuç rende
Yumurta ve şekeri 7 dakika çırpalım. Süt ve sıvıyağı ekleyip, en düşük ayarda 2 dakika daha çırpalım. Un ve kabartma tozunu ekleyip, tahta kaşıkla un görünmeyinceye kadar karıştıralım. En son havucu ekleyelim. 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 35 dakika pişirelim. Ben iki keki birlikte pişirdiğim için 40 dakika tuttum fırında
KAKAOLU VE DAMLA ÇİKOLATALI KEK:
Aynı malzemeleri kullandım, 2 çorba kaşığı kakaoyu undan önce ekledim hamura. Un ve kabartma tozunu, yine tahta kaşıkla yedirdim hamura. Ve yarım su bardağı damla çikolata ekledim en son. 180 derecede önceden ısıtılmış fırında ( iki kek olduğu için 40 dakika tuttum).
                                

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More