13 Ekim 2010 Çarşamba

Sütlü İrmik Çorbası



Bu çorbanın tarifini de Ekrem Muhittin Yeğen'in kitabından buldum. Bu kitap 1974 yılında Milli Eğitim Bakanlığınca incelenmiş ve Kız Teknik Öğretim Okullarına tavsiye edilmiş bir kitap.
Neredeyse kırk yıl önce yazılmış ama, reçeteler gram ölçüsüyle verilmiş.
Canım oğluşumun benim için seçtiklerinden birisi sadece. Bakmaya kıyamıyorum. Geleneksel tarifleri ne kadar güzel ve özenle yazmış. İrmiği yalnızca tatlı malzemesi olarak bilir çoğumuz. Çorbası hem değişik hem de çok lezzetli oldu. Dün yaptığım un çorbasında da kullandığım, sütlü ve yumurtalı terbiyesi harika. Çorbaya asıl güzelliği terbiyesi veriyor galiba. Kremalı çorba görünümü ve lezzetinde oluyor. Bu günlerde gönlümüzü ısıtacak cinsten...
İlk kez yaptığım bir çorba bu ama yılların deneyimine dayanarak irmik ölçüsü ve su ölçüsünü 30 gram gibi değiştirerek uyguladım. Reçeteniz için ellerinize sağlık Ekrem bey. Hepimize afiyet olsun. Benim ağız lezzetimde bir çorba oluştu, ağır ve kıvamlı.ve krema lezzetinde...

MALZEMELERİ:
80 gram helvalık irmik
250 gram süt
3 yumurta sarısı
80 gram rivyera zeytinyağı(20 gram tereyağ, 60 gram zeytinyağı koydum)
100 gram domates salçası450 gram rendelenip tavada yağsız olarak 5 dakika kavrulmuş domates
10 gram tuz
1750 gram su(arzuya göre etsu eklenebilir)


YAPILIŞI;
1- İlk önce domatesleri rendeleyelim, yağsız olarak 5 dakika kavuralım(bu işlemi, domatesin çiğ kokmaması için yapıyoruz).
2- Yağı çok az kızdırıp, irmikle beraber kısık ateşte 10 dakika kavuralım.
3- Salça ve domatesi ekleyerek, birlikte 5 dakika daha kavuralım(salça ve domatesi ekledikten sonra, tencereyi ocaktan çekelim, dibi tutuyor ocaktayken. Tencerenin kızgınlığı geçtikten sonra, tekrar ocağın üzerine alalım).
4- Suyunu ekleyip kaynayıncaya kadar karıştıralım. Kaynayınca ocağı kısalım.
5- Yumurta sarılarını çırpalım ve sütü ekleyelim. 10 dakika kısık ateşte özleştirdiğimiz çorbaya döküp, bir dakika kaynatıp ocağı kapatalım.

Tabaklarım çok eski ama el yapımı ikisi de. Çok kıymetliler benim için. Görmenizi istedim... 

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More