21 Ekim 2010 Perşembe

Buğday Ezmeli Ekmek

Tarif denemenin sonu yok gerçekten. Ekmeğimizi kendim yaptığımdan, değişik ekmek üretmek istiyorum her kez. Bu gün de buğday ezmesi eklemeyi düşündüm ekmek hamuruma. Yulaf ezmesini biliyordum da, buğday ezmesinle yeni tanıştım. İstanbul - Ankara arasındaki Varan dinlenme tesislerinde, yöresel ürünler satan bir bölüm var. Neler var inanamadım. Her meyvenin kurusu, kurutulmuş otlar, baharatın binbir çeşidi var. Bilmediğim çok ürün gördüm, kaybettim kendimi yine. Hepsinden azar azar, tarttırdım. Üstelik kağıt poşetlere, kendiniz istediğiniz kadar seçip, biriktiriyor ve sonra tarttırabiliyorsunuz. Buğday ezmesini de oradan almış oldum.
Aslında granola bar' a yulaf ezmesi koymuştum ya. Buğday ezmesini de granola bar için düşünmüştüm. Ekmeğe kısmet oldu ilk...
Ekmek hamurunu, kendimize göre tam gelen ölçüden yapıyorum her gün. Sadece un çeşitleri ve içindeki malzemeler değişiyor. Bugünkü  ekmek unu Sinangil'in tam buğday unu.  120 gram da buğday ezmesi var hamurda.
Sadece ilave edilen (damla çikolata, zeytin, ceviz, yulaf ve buğday ezmesi vb. malzemeleri hamura, ilk dinlenmeden sonra, ikinci kez yoğurduğumda ekliyorum). 
Sonuç başarılı, köy ekmeği lezzetinde oldu. Rahatlıkla deneyebilirsiniz.

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More