2 Ekim 2010 Cumartesi

Düdüklü Tencerede Sucuklu Kuru Fasulye

Şimdi bunun da tarifi olur mu diyenleriniz vardır diye düşünüyorum. Ama bazen yapılan bir yemek, diğeriyle aynı lezzette olmayabiliyor. Ben de yıllarca profesyonel  şekilde düşündüğüm için yemek işini, hep reçeteledim yemeklerimi. İnanın yirmi yıl önce yemeğimi yiyen müşterilerim, lezzetinin hiç değişmediğini söylüyorlardı. fanatik bir malzemeciydim çünkü. Örneğin onsekiz yıl aynı mantarcıdan mantar almak, mantımda yirmi yıl aynı unu kullanmak gibi...Bu nedenle bende bulunan reçeteler hep büyük miktarlarda. Şimdi dört kişilik bir aileye yetecek ölçülere indiriyorum reçetelerimi. Çok işinize yarayacağını, hele yeni ev kurup, mutfağa yeni başlayanlar için çok hora geçeceğine inanıyorum. Son işyerimin yan komşusu Tekin Acar kozmetik mağazasıydı. Canım genç arkadaşlarımın akşam için yemek telaşlarını yakından bildiğim için. Bazıları izinli günlerinde iki üç günlük yemeklerini yapıyorlardı, yeni evlenenler de habire yemek tarifleri arıyorlardı. Hele canım Reyhan'cım gecenin bir vakti kremalı mantarlı tavuklu penne'min tarifini istemek için aramıştı. Seninle gülmeyi de özledim...Sizinle muhabbeti ve gülmeyi de özledim kızlaaarrr. Şimdi tüm yedikleriniz sitemde var olacak. Muck.muck.muck.

MALZEMELERİ:
350 gram kuru fasulye(reis marka kullandım)
150 gram kuru soğan
135 gram yuvarlak dilimlenmiş sucuk
4 adet içi çıkmış boydan ikiye bölünmüş yeşil biber
3 adet kabukları soyulup kuşbaşı doğranmış domates
1 tatlı kaşığı salça
1 çay kaşığı tatlı toz biber
500 gram su
5 gram tuz
yarım adet kesme şeker


YAPILIŞI:
1- Kuru fasulyeyi geceden soğuk suyla ıslatalım. Sabah suyunu süzüp, yıkayalım ve tencerede su kaynadıktan sonra 5 dakika daha haşlayalım. Ocağı kapatıp bir su bardağı soğuk su dökelim, iki dakika sonra süzgüye dökelim. 
2- Düdüklü tencereye yarım çay bardağı rivyera zeytinyağını koyup doğradığımız soğanları ekleyelim. 4 dakika kavurup sucuklarımızı  ekleyelim ve 4 dakika daha kavurmaya devam edelim.
3- Yeşil biberlerimizi ekleyelim ve bir iki dakika sonra tencerenin ortasını havuz gibi açalım, salça ve toz kırmızı biberi de katarak ortada 3 dakika kavuralım.
4- Domatesleri ekleyelim, kuru fasulyeyi, tuzu, kesme şekeri ve suyu(ben 1 çay kaşığı kuruttuğum reyhan ve kekiği de ekledim), da katarak düdüklü tencerenin kapağını kapatıp, düdüğü dik duruma getirelim. Buhar çıkmaya başlayınca düdüğü indirip sesin kuvvetli fışlamasını bekleyelim. Hem saati 15 dakikaya kuralım hem de ocağın altını kısalım. Ocağı kapattıktan sonra eğer düdüklüde bırakıp açmazsanız, çok piştiyse kuru fasulye daha da hamur olacaktır. Bu nedenle ben ocağı kapattıktan 2 dakika sonra tencerenin buharını yavaşça boşaltıp, açıyorum kapağını. Az pişmişe her zaman çözüm oluyor çünkü. Afiyet olsun.

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More