11 Ekim 2010 Pazartesi

Cevizli Minik Brownie


Sabah yemeklerimizi pişirdikten sonra, çorbamızı blogumun tariflerine ekledim. Boş duramıyorum hiç...Çalışmayan arkadaş ve akrabalarım bazen bana çok kızıyorlardı. Biz çalışan kadınlar, hem ev işimizi yapıyoruz, hem çocuk bakıyoruz, hemde bütçeye katkıda bulunuyoruz.
Ev kadınları sıkılmıyor mu diye düşünürdüm, kendilerine de söylerdim. İşin bitmediğini, evde oturmanın daha zor olduğunu söylerlerdi.
Üç aydır çalışmıyorum, ev işimi de yemeklerimi de yapıyorum, blog için değişik tarifler araştırıyorum,bu tarifleri önce deniyor ve reçete çıkarıyorum. Mekanlarımda kullandığım reçetelerin gramlarını küçültüyorum. Denediğim herşeyi gramlayıp, bloğa yazıyor ve resimlemeye çalışıyorum. Yine de bana çok zaman kalıyor ve sıkılıyorum. Sıkılınca da tatlı deniyorum, denediklerimizi yiyoruz, hem yiyoruz hemde kilo almak istemiyoruz. Nasıl halledeceğiz bakalım bu sorunu.
Bu akşam üstü de önceden reçetesini verdiğim, ama fotoğrafı olmayan Türk kahveli Kuki'yi yaptım ve fotoğrafını çekmeye çalıştım. Yakın planda çekilenler damla çikolatalarla ufo'lara benzemişler. Kuki hamurunu yoğurup dolaba koydum ve o arada brownie'yi hazırladım.Brownie hep dikdörtgen veya kare tepside yapılıp, kare dilimlere kesiliyor ya; bu kez tek kişilik yuvarlak,yayvan kek kalıplarında yapmaya karar verdim. Çok değişik ve lezzetli oldular.

MALZEMESİ:
200 gram toz şeker
4 yumurta
120 gram tereyağ(margarin de kullanabilirsiniz)
150 gram un
160 gram bitter kuvertür çiolata
80 gram toz ceviz içi
60 gram damla çikolata
4 gram kabartma tozu
Üzeri için 90 gram bitter kuvertür ve 40 gram tereyağ


YAPILIŞI:
1- Yumurtaları ve toz şekeri 7 dakika çırpalım(yumurta beyazlaşmalı).
2- Çelik bir kapta 120 gram tereyağını eritelim ve ocaktan alalım. Küçük parçalara böldüğümüz 160 gram çikolatayı , tereyağın içine atıp, eriyinceye kadar sürekli karıştıralım.
3- Bu çikolatalı karışımı yumurtalı karışıma ekleyip, 2 dakika daha çırpmaya devam edelim.
4- Un ve kabartma tozunu karışıma ekleyip, tahta kaşıkla çok az karıştıralım.
5- En son damla çikolata ve cevizi ekleyelim.
6- 170 derecede önceden ısıtılmış fırında 30-35 dakika pişirelim(ben küçük kek kalıplarında  30 dakika pişirdim).
7- Çelik bir kapta 40 gram tereyağını eritelim ve ocaktan alalım. Küçük parçalara böldüğümüz 90 gram bitter çikolatayı, tereyağın içine atıp, eriyinceye kadar sürekli karıştırıp, ılık brownie' lerin üzerine dökelim.

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More