9 Ekim 2010 Cumartesi

Kış Çorbası



Havalar soğudu, çorbalar geldi sofralarımıza. Gerçi benim için çorba hep var. Bir belgesel kanalında izlemiştim. Diyet yapanlara neden çorba içmeleri gerektiğini deneylerle anlatıyorlardı. Çorba mideye girdikten sonra, midenin yan çeperlerine yerleşiyor ve kıvamlı sıvı oldukları için, geç terk ediyorlar mideyi ve bu yüzden geç acıktırıyorlar bizleri. Yemekte kırmızı ışığı geçip, çok kaçırdığım dönemlerde mutlaka çorba kürleri yapıp, fazla kiloyu iki-üç günde atabiliyorum. Gerçekten kolay acıkmıyorum. Sizin de denemenizi tavsiye ediyorum.
Bu gün tarifini vereceğim çorba koyu kıvamlı ve oldukça doyurucu. Tartı olmazsa olmaz diyorum hep, ben tartıyla mı çorba yapacağım diyenler, lütfen denesinler bir kez. Her zaman dediğim gibi nelere para vermiyoruz. İstikrarlı bir mutfak için tartımız olmalı ve gramlı çalışmalıyız. Afiyet olsun bize ve size.

MALZEMELER:
1200 gram soğuk su
80 gram kırmızı mercimek
40 gram arpa şehriye
30 gram ince bulgur
25 gram pirinç
25 gram dereotu
150 gram kuru soğan
175 gram domates
125 gram patates
80 gram taze kırmızı veya yeşil biber
10 gram tuz
2 gramkuru nane+kuru kekik
60 gram rivyera zeytinyağı

YAPILIŞI:
1- Çelik tencereye 1200 gram soğuk suyu koyalım.
2- Kuru nane ve kuru kekik dışında tüm malzemeleri(soğan, domates, patates, ve biberi çok iri olmayacak şekilde doğrayalım) tencereye ekleyelim.
3- Kaynadıktan sonra ocağın altını kısıp 30 dakika pişirelim.
4- Ocağı kapattıktan sonra kuru nane ve kekiği ekleyip, kaşıkla karıştırdıktan sonra, el blenderi ile sebzeler eriyinceye kadar karıştıralım. Ve servis yapalım. Afiyet olsun.

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More