25 Eylül 2010 Cumartesi

Ekmek Yapımı

Bu gün ekmek yapıp tarifini size vermek istedim. Ekmek pişirme makinem yok ve ben elimde yoğurarak ekmek yapmayı seviyorum. Katkı maddesi kullanmadan herkesin yapabileceği bir tarif bu.

MALZEMELER:
100 gram söke tam buğday unu
300 gram elenmiş konya buğday unu
21 gram yaş pakmaya
2 çorba kaşığı çiçekyağ veya zeytinyağ
250 gr parmağın dayanacağı sıcaklıkta su
1 çay kaşığı tuz
1 yemek kaşığı un
Çörek otu veya susam
Üzeri için 2 çorba kaşığı süt

YAPILIŞI:
280 gram sıcağa yakın su+21 gram maya+1 yemek kaşığı un+1 çorba kaşığı toz şekeri cam bir kapta iyice karıştıralım. Üzerini kapakla örtüp sıcak bir yerde 10 dakika bekletelim(ben bu mevsimde balkonda güneşe, kışın da kaloriferin üstüne koyuyorum). Hamur yoğuracağımız kaba her iki unu koyalım, ortasını havuz gibi açıp tuz, sıvıyağ , mayalı suyu döküp yoğurmaya başlayalım(beş dakika). Bu verdiğim ölçüde su miktarı tam geliyor. Ama değişik un kullanıldığında belki biraz un veya su eklenebilir. Hamuru top haline getirip, üstünü naylon torbayla kapatıp güneşe koyalım, 25 dakika kabarmasını bekleyelim.(ben resimde görülen silikon kek kalıbında pişirdiğim için kalıpta kabartıyorum). 25 dakika dolunca üç dört dakika daha yoğurup, tekrar kalıba koyup üzerini bıçakla kare şeklinde keselim. 20 dakika daha üzerine naylon torba geçirip bekletelim. 15.nci dakikada fırını 220 derecede ısıtalım. İki çorba kaşığı oda sıcaklığındaki sütü üzerine serpip çörekotu atalım. Ekmeği fırına atmadan yan duvarlara 10-15 kez su püskürtelim. 10 dakika bu derecede pişirelim ve ısıyı 200 dereceye düşürelim. 25-30 dakika daha pişirelim.Fırından çıkan ekmeği pamuklu beze sarark tel ızgara üstünde soğutalım.



0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More