27 Aralık 2010 Pazartesi

Portakallı Turta










Bloguma ilk başladığımda limonlu turta ve çikolatalı turta yapıp tarifini yazmıştım. Ama blogum bir haftalıktı, çok acemiydim. Fotoğraf çekmeyi bırakın, fotoğraf makinesini kullanmayı bile bilmiyordum. Bu nedenle dün daha güzel fotoğraflar çekebilmek için  bu turtanın portakallı olanını yaptım. Umarım fotoğrafları ve tarifimi beğenirsiniz.
Bu turta hamuru harika bir hamur. Çok başarılı. İstanbu Chef's Yemek Atölyesi' ndeki kursumda kurs sahibi Gülhan Kara ile birlikte yapmıştık. Elmalı pay ve limonlu turta hamurunu kendisi öğretmişti. İzmir' e döndükten sonra portakallı ve çikolatalısını geliştirdim. Limonlusu daha yaz lezzeti. Çikolatalısı keskin, portakallısı ayrı bir lezzet diye düşünüyorum. Kremasının özleşmesi ve soğuması  için mutlaka bir gün dolapta beklemeli. Üstelik içi ılıkken düzgün kesilmiyor. Afiyet olsun diyorum. Fotoğraftaki tabağımı kız kuzum Tepe Home' dan almış. Birde ekşili köftedeki çukur tabağı var. Çok hoşuma gitti şekilleri. Tabaklarımın hepsini takım almam söz konusu değil. Bugüne kadar fotoğraflarda kullanılan tabaklarımın tam takım olduğunu düşünemiyorum bile. Evde her taraf tabak olurdu herhalde. Beğendiklerimi tek tek bile alabiliyorum. Kimi zaman arkadaşlarımdan çok beğendiklerimi ödünç alıp, işim bittiğinde geri veriyorum.


MALZEMELER:
240 gram un (sinangil normal un)
85 gram şeker
85 gram oda sıcaklığında margarin (teremyağ kullandım)
1 adet yumurta
1 portakal kabuğu rendesi (ince tarafıyla)
1 paket kabartma tozu
Portakallı Krema Malzemesi:
270 gram süt
1 tam yumurta
1 yumurta sarısı
15 gram mısır nişastası
35 gram un
85 gram şeker
2 çorba kaşığı tepeleme labne peyniri (pınar labne kullandım)
1 çay kaşığı vanilya şekeri
1 portakal kabuğu rendesi (ince tarafıyla)
Yapılışı:
1- Vanilya dışında tüm malzemeleri çırpacakla karıştıralım. Muhallebi kıvamına gelince ateşten alalım. En son kokusunun gitmemesi için vanilyayı katalım. Ilındıktan sonra labne peynirini ekleyelim. İyice karışmalarını sağlayalım.
2- Hamur malzemelerinin tümünü bir kapta yoğuralım. Üzerini streçle kaplayıp bir saat dinlendirelim. Daha sonra hamuru ikiye bölelim. Birisini unlanmış tezgahta üzerini de unlayarak merdane ile açalım. 20 cm çapındaki kalıba yerleştirelim. Kenarlarını ellerimizin yardımıyla bir cm yükseğe kaldıralım.
3- Kremayı hamurun ortasına dökelim. Ortasını kümbet gibi yapalım. Kaşığın tersiyle düzleyelim kremayı. Kremanın kalıptan bir cm uzakta olmasına dikkat edelim.
4- İkinci hamuru da ilk hamur gibi açalım. Kenarlarını kalıptan 1,5 cm daha geniş keselim. Yırtılmamasına özen göstererek kremalı karışımın üzerine kapatalım. Kenarlarını alttaki hamurla bileştirelim.
5- 170 derecede önceden ısıtılmış fırında 30 dakika pişirelim.





2 yorum yap:

ALİ MUSTAFA YILMAZ dedi ki...

Dün tarifinizi yaptık, hamuru gerçekten çok güzel oldu, biz portakalı çok olsun diye kremaya 1 portakal suyu koyduk, sonucta kreması biraz acı oldu, oysa kaç kere dedim, ilk önce orjinal tarifi denememiz gerek diye, bu da bize ders oldu, bir kere daha yapcaz ama tarifin birebir aynısından :-)

çok teşekkürler

kaminetto dedi ki...

Blogdaki tarifleri, kerelerce denedikten sonra gramlıyorum. Özellikle eski bardaklı ölçüleri grama çevirmem bir iki denemeden sonra oluyor. O kadar çok bardak ve kaşık çeşidi var ki. Hele annemin ölçüleri... En büyük bardak! hangi bardak anneee dememe bile gerek yok artık... Hemen kağıdı çalıp gidiyorum.
Bu nedenle lütfen tariflerime güvenin. Hiç bir şey eklemeyin veya çıkarmayın. Kolay gelsin.

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More