4 Aralık 2010 Cumartesi

Diyet Granola Bar



Evde diyet havası var. Benden başka herkes diyette. Açıkçası bu aralar boğazımdan kesmeye hiç niyetim yok. Kış mevsiminde diyet yapmayı hiç sevmiyorum. Üstelik sigara bırakıp atıştırmamak olur mu? Mutfakta zaman geçirmek ve ürettiklerimden yemek öyle hoşuma gidiyor ki! Diyet yapan yapsın! Ama ben sürekli "ne pişirsem" havasındayım. Zaman yetmiyor sanki. Evde çalışmak ve en sevdiğim işi yapmak. Stres yok, yetişme derdi yok, makyaj yok, ne giysem düşüncesi yok. Mutfak kuşu oldum iyice...
Eveeet diyet demiştim. Oğluşum bugün şekersiz granola bar istedi. Yine de çok tatsız olacağını düşünerek şeker yerine pekmez kullandım. Yaptığım ilk granola barda şeker oranı fazlaydı. Çünkü orijinal tarife uygundu. İkincisinde şeker oranı azdı  ama çok çeşitli kuru meyveler vardı. Bugün yaptığım granola barın özelliği; sabah kahvaltılarında yulaf ezmesine alternatif olması. Granola barların en güzel tarafı zor çiğnenmesi. Zaten diyetisyenler yemeklerimizi çok çiğnememizi istiyorlar! Eee bundan iyisi can sağlığı. Diyet yapıyorsanız bu tarifimi kaçırmayın diyorum. Ara öğünler için mükemmel ve doyurucu bir lezzet.



MALZEMELER:
175 gram buğday ezmesi
175 gram yulaf ezmesi
100 gram çekilmiş fındık
50 gram elma kurusu
50 gram susam
25 gram kabak çekirdeği içi
130 gram tereyağı
150 gram pekmez
25 gram bal
1 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı taze zencefil
1 çay kaşığı mahlep
50 gram ceviz
YAPILIŞI:
1- Küçük bir tencerede tereyağını eritip ateşten alalım. Pekmez ve balı ekleyerek iyice karıştıralım.
2- Tereyağlı karışımı diğer malzemelerle birleştirelim. On dakika kadar bekleyelim.
3- 25x35 ölçülerinde bir tepsiye yağlı kağıt yerleştirelim (granola bar piştikten sonra kağıtla kalıp gibi çıkıyor).
4- Karışımı yağlı kağıt serilmiş tepsiye boşaltalım. Geniş bir bardağın dibiyle bastırarak sıkışmasını sağlayalım.
5- 160 derecede önceden ısıtılmış fırında 30 dakika pişirelim. Fırından çıkarıp bıçakla dilimlere ayıralım. Tekrar fırına koyup 15 dakika daha pişirelim (piştikten sonra sertleştiği için önceden şekillendirmek, soğuyunca rahat dilimlememizi sağlıyor).










0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More