3 Aralık 2010 Cuma

Hindi Köfte


Kırmızı et için uyguladığımız hazırlama ve pişirme tekniklerinin tümünü hindi etinde de uygulayabiliyoruz. Kırmızı etin bu denli  pahalı olduğu dönemde hindi eti mutfağımız için iyi bir seçenek oluyor. Her ikisinin  lezzeti ve besin değeri birbirlerine çok benziyor. Hindi stragonof ve hindi kıymalı açma börek tarifini sizlerle paylaşmıştım. Sadece hindi kıyması elde edebilmek için bir mutfak robotuna ihtiyacımız oluyor. Soğan doğradığımız bıçaklı bölümde çok güzel  kıyma yapılıyor. Tarifini yazacağım hindi bonfile 900 gramdı. Köfte haline geldikten sonra 25 adet ızgarada veya yemekte kullanabileceğim yassı şekil verdiğim köfte, 65 adet de misket köfte çıktı. Hem bereketli hem de lezzetli oluyor. Daha önceki yazılarımda da bahsettiğim gibi bir günümü imalata ayırmak en büyük alışkanlığım. Bugün yaptığım köfteleri  başka birgün pişirmek üzere derin dondurucuya kaldırdım. Yapacağım yemekleri daha sonra paylaşmak üzere.
Bu arada kış günü maydonoz ve dereotu kuruttum. Çok başarılı oldu. Renkleri kararmadı. Yazın kurutmaya o kadar çok alışmışım ki... Önce iki demet maydonozu yıkayıp süzgüde beklettim (arada tersyüz yaparak). Sonra bez serilmiş bir tepsiye yerleştirdim. Tepsiyi yüksek bir rafa kaldırarak kurumasını bekledim. Beş günde tamamen kurudu. Elimle saplarını temizleyerek ve ufalayarak kavanoza koydum. Şimdi de dereotunu kurutuyorum. Dolabımda taze maydonoz ve dereoto kalmadığında çok işime yarıyorlar. Siz de deneyebilirsiniz.

MALZEMELER:
900 gram hindi kıyma
3 adet orta boy soğan
3 diş sarımsak
75 gram galeta unu
3 yumurta
1 çay kaşığı tuz
Karabiber, kimyon, köri, kekik, kuru maydonoz
Soğanı rendeleyip suyunu sıkalım. Ve tüm malzemeleri 5 dakika yoğuralım. Köfte hamurunu streç filmle örtüp buzdolabında üç saat bekletelim. Sonra şekillendirip ya derin dondurucuya kaldıralım. Veya hemen pişirelim.

0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More