24 Aralık 2010 Cuma

Hindi Bonfileli Makarna


Bugün çok güzel bir blogla tanıştım. Benim gibi asosyal, etyemez, meken gezmez,nerede ne yenir merakı az olan,  tüm bunları sanal ortamda öğrenmeye çalışan bir aşçıya, gittiği yerleri ben gitmiş gibi hissettiren bir blog. Ankara'ya geleli dört ay olmasına karşın, bugün dört saatte bu blogla birlikte gezerek popüler ve gidilesi mekanları öğrendim diyebilirim. Blogun adı D'ecalage Horaire... Ellerinize sağlık Damla.
Yine bugün bu blogda değişik bir et marineye rastladım. Ama ben hindi etine uyguladım. İçindeki nişastadan dolayı sakız gibi oldu. Çok katı kuralları olmayan bir vejetaryen olarak görüyorum kendimi. Mesleğim gereği mutlaka yemem gereken zamanlar oluyor. Bugün de öyle oldu. Çok beğendim bu karışımı. Fazla uzatmadan size aktarmalıyım.
Et Marine Malzemeleri:
700 gram hindi bonfile için;
1 çorba kaşığı su
1 çorba kaşığı çiçekyağı
1 tatlı kaşığı soya sosu
1 kahve kaşığı mısır nişastası
2 diş ince doğranmış sarımsak
1 çay kaşığı adaçayı yaprağı
1/2 çay kaşığı tuz
Hindi bonfileyi  şerit halinde doğrayalım. Yukarıdaki malzemeleri cam veya porselen bir kabın içinde iyice karıştıralım. Doğradığımız hindi etlerini sosa yatırıp streç filmle üstünü kapatalım. Buzdolabında en az iki saat bekletelim.
YAPILIŞI:
1- Tuz ve sıvıyağ eklenmiş tenceredeki kaynar suya bir paket makarnayı ekleyip yaklaşık 10 dakika haşlayalım. Çok yumuşak olmamasına özellikle dikkat edelim.
2- Makarna haşlanırken 28 cm lik bir vog tavaya iki çorba kaşığı tereyağı koyup az kızdıralım. Ve doğranmış hindi etimizi ekleyelim. Harlı ateşte suyunu çekinceye kadar kavuralım. Suyunu çekince en büyük ateşimize alıp kızarmasını sağlayalım. Tavaya yarım çay kaşığı muskat rendeleyelim. Tuzlukla tarçın serpelim. Bir çay kaşığı kuru maydonoz, bir çay kaşığı kuru dereotu katalım. İki çorba kaşığı soya sosunu  ekledikten iki dakika sonra ocaktan çekip bir kahve fincanı taze krema ekleyelim. İyice karışmalarını sağlayıp tekrar ocağa alalım. Kaynatmadan makarna ve acı pul biber ekleyip üç dört dakika harlı ateşte pişirelim. Ve ateşten alalım. İstenirse rendelenmiş kaşar ekleyelim. Sizin de çok beğeneceğinizi umuyorum.


0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More