2 Aralık 2010 Perşembe

Düdüklü Tencerede Barbunya Pilakisi



Kış sebzeleri oldukça sınırlı. Ailem için dana, hindi, tavuk etleri kullanarak pişirdiğim yemeklerden sadece tadabiliyorum. Çünkü çok katı olmamakla birlikte vejetaryen beslenmeyi seçmiş durumdayım. Yemek sektörüne girmemiş olsaydım  fanatik bir vejetaryen olurdum. Bu nedenle bakliyat yemeğe özen gösteriyorum. Mercimek, nohut, barbunya, bulgur kullanıyorum sık sık yemeklerimde. Örneğin; karbonhidrat ve proteini dengeli almak için pirinç pilavına yeşil mercimek veya nohut ekliyorum. Belki de mutfağımda malzemeleri karışık kullanmamın nedenlerinden biri et seçeneklerinden kurtulabilmem. Ama ailemde benden başka herkes kırmızı ve beyaz eti seviyorlar.
Uzun zamandır kuru barbunya kullanmamıştım. Geceden ıslatılmasına rağmen, taze barbunya gibi olmuyor görünümü ve lezzeti. Arkadaşlarımdan reis marka kuru barbunyanın diğerlerinden daha iyi piştiğini duymuştum. Ve denemek istedim. Geceden ılık suyla ıslatarak, düdüklü tencerede pişirmek istedim. Tabii ki tazesi gibi beyaz olmadı ama, bugüne dek yaptığım en açık renkli kuru barbunya oldu. Üstelik hiç kavurmadan çiğden yapılmasına rağmen kararmadı barbunya pilakim.

MALZEMELERİ:
400 gram kuru barbunya
2 adet kuru soğan
2 adet havuç
2 adet patates
6 adet yeşil biber
3 diş sarımsak
1/2 çay bardağı rivyera zeytinyağı
1 çay kaşığı limon suyu
1 yemek kaşığı domates salçası
2 adet domates (kabukları soyulup kuşbaşı doğranmış)
2 adet defne yaprağı
Karabiber, tuz, kuru reyhan, kimyon, kuru maydonoz
400 gram sıcak su
YAPILIŞI:
1- Barbunyaları yıkadıktan sonra 5 dakika haşlayalım ve süzelim. Bu sırada havuç ve patatesleri küp şeklinde doğrayalım.
2- Düdüklü tencereye yağı koyalım (yemekleri yağlı seviyorsanız 4/3 çay bardağı yağ kullanabilirsiniz).
3- Kuşbaşı doğradığımız soğan ve domateslerle birlikte tüm malzemeleri ekleyelim. Sıcak suyu da ekledikten sonra iyice karıştırıp, tencerenin kapağını kapatalım ve ateşe koyalım. Buhar çıktıktan sonra düdüğü indirelim ve kuvvetli fışlama sesini duyduktan sonra ocağı kısalım ve saatimizi 15 dakika sonraya kuralım.


0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More