26 Aralık 2010 Pazar

Mayalı Karaköy Poğaçası



Karaköy poğaçası  uzun zamandır yapmak istediğim bir poğaça. Bu ikinci denemem. İlk denemede sıvıyağ ve yaş maya kullanmıştım. Çok başarılı olduğunu söyleyemem. Çok kabarmamıştı. Poğaçayı beğenmediğim için sizlerle paylaşmamıştım. Ama son bir haftadır ekmek yapımına epeyce zaman ayırdım. Çok değişik makaleler okudum ekmek ve mayalar hakkında. Yıllarca kullandığım ekmek ölçümü bile değiştirmeme neden oldu okuduklarım. Önce yaş mayadan kuru mayaya geçiş yaptım. Daha sonra maya gramajını yarı yarıya indirdim. Mayalama zamanını uzattım. Ve harika ekmekler yapmaya başladım.
Karaköy poğaçası da mayalı olduğu için son yaptığım ekmeklerin tekniğini kullanmayı tercih ettim. Az maya kullandım, mayalanma süresini uzun tuttum. Gerçekten çok güzel oldu. Üstlerini maket bıçağıyla çizdiğim için peynirler pişerken kesik yerden çıktılar ve çok hoş gözüktüler. Bundan sonra en çok yapacağım poğaça bu olacak. İç malzemesini değiştirerek aynı hamuru kullanacağıma eminim.
MALZEMELER:
225 gram oda sıcaklığında yoğurt
4 gram kuru maya
145 gram oda sıcaklığında margarin
35 gram ılık su
200 gram tam buğday unu (katmer un kullandım)
350 gram beyaz un (sinangil normal un)
10 gram tuz
2 yumurta (birisinin sarısı üstleri için ayrılacak, akı hamura konacak)
175 gram çökelek, kuru nane, kuru dereotu, karabiber
Üzeri için susam veya çörekotu
YAPILIŞI:
1- Un, maya, yoğurt, margarin, yumurta ve suyu 5 dakika yoğuralım (farklı unlar kullanıldığında un veya su ilavesi yapılabilir). Daha sonra tuzu ekleyelim 3 dakika daha yoğuralım.
2- Hamuru unlanmış tezgahta el bileği genişliğinde uzatalım. Ve otuz eşit parçaya keselim. Parçaları yuvarlak bezeler haline getirelim. Yağlı kağıt serilmiş tepsilere aralıklı olarak yerleştirelim. Üzerlerini pamuklu bezle örtüp sıcak bir yerde 30 dakika mayalandıralım.
3- Süre dolduğunda bezeleri tezgahta el yardımıyla yuvarlak biçimde açalım. İçlerine çay kaşığıyla çökelekli  malzemeyi koyup hamuru ikiye katlayalım.
4- Tepsilere dizdiğimiz poğaçaları maket bıçağını ıslatarak tek darbede ortasından çizelim ( ekmek yapıyorsanız mutlaka jilet, maket bıçağı veya victorinox bıçağınız olmalı. Ben en uygun olan maket bıçağı edindim ).
5- Çizdiğimiz poğaçaları 30 dakika daha dinlendirelim. Bu süre sonunda fırçayla çırpılmış yumurta sarılarını sürelim. Tercihe göre susam veya çörek otu serpelim. Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 25-30 dakika pişirelim.



1 yorum yap:

aliye örs dedi ki...

çok pratik ve ekonomik bir tarif oldugu için 7 den 70 e herkezin yapmasını tavsiye ederiz ellerinize saglık çok güzel bir görüntü

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More