25 Aralık 2010 Cumartesi

Beze


Geçen gün yaptığım sütlaç için beş adet yumurta sarısı kullanmıştım. Aklarını da buz dolabına kaldırmıştım. Bugün de beze yapmak için pastacı com. un değişik beze tarifini denemek istedim. Çünkü genelde aynı biçimde yapılan bezeden farklı bir tarifi var. Ben bugüne kadar yumurta aklarını kar gibi oluncaya dek çırpardım. Daha sonra azar azar şekeri ekleyerek çırpmaya devam ederdim. Bu tarif yazdığım gibi daha değişik.
Yumurta akları, toz şeker ve bir çimdik tuz çelik bir tencereye koyuluyor. Ocağa alıp kısık ateşte 7 dakika mikserle çırpılıyor. Daha sonra ateşten alınıyor. 15 dakika daha çırpmaya devam ediliyor. Sakız gibi bir kıvama geliyor karışım.
Mikseri ateşin üzerindeki tencerede çalıştırdığım için motoru fazlaca ısındı. Bu nedenle ikinci mikserimi de kullanmak zorunda kaldım. Nöbetleşe kullanarak 10 dakika çırpma işlemini tamamladım. Ve hamuru sıkma torbasına alıp büyük tırtıklı ucu kullandım. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye belirli aralıklarla sıktım (torbadan sıkıldığında bezeler tırtıklı ucun şeklini kaybediyorsa kıvam yumuşak demektir. Sıkılan bezeler aynı şekilde kalmalıdır. Kıvamı ancak böyle anlayabiliriz). 110 derecede ısıtılmış fırında 45 dakika pişirdim. Fırını kapattıktan sonra iki saat kapağını açmayarak fırının içinde beklettim. Sonra oda sıcaklığında soğumasını bekledim. Kapaklı bir borcamda muhafaza etmemiz gerekiyor. Aksi halde bezelerimiz yumuşayıp bozuluyor. Beze seviyorsanız en kısa zamanda denemelisiniz. Dışarıdan satın aldıklarınızdan daha güzel olacağına emin olmalısınız...



2 yorum yap:

Unknown dedi ki...

Cok guzel gorunuyor

kaminetto dedi ki...

teşekkür ederim.

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More