23 Aralık 2010 Perşembe

Minik Ekmeklerim



Bugün beyaz unu daha fazla olan ekmek yaptım. Beyaz unla kepekli unu karıştırdım. Çok uzun zamandır beyaz unla yapılan bir ürün tüketmiyoruz. Zararlı olanı en güzelidir deniyor ya! Ne kadar doğru bir deyim. Beyaz ekmeğin tadını özlüyoruz ara ara. Büyük baton ekmek kalıbı yerine küçük kek kalıplarınde pişirdim. Ama ısı derecesini değiştirdim. Baton ekmek kalıbında pişirdiğim ısı ve zamanda küçük ekmeklerin yanabileceğini düşündüm. Bu nedenle 180 derecede 10 dakika, daha sonra fırının ısısını düşürerek 160 derecede 25 dakika  pişirdim.
Yaptığım son dört ekmekte  kuru maya miktarını azalttığımı yazmıştım. Az maya kullanarak, mayalanma süresini daha çok tutuyorum. Yıllarca yaş maya kullanmıştım. Ama bir süredir evde kuru maya kullanmaya başladım. Yaş maya miktarının yarısı kadar kuru maya kullanılıyor genellikle. Ama acelem olmadığı için az maya çok zaman tekniği daha hoşuma gidiyor. Kuru mayayı 12-10 gram yerine 7 gram kullanıyorum artık. Bugünkü ekmeğim de çok güzel oldu. Herkes ekmeklerin arasına sürmek için değişik bir şey arıyor şu anda. Ben tereyağ ve biber salçası, oğluşum krem peynir, eşim de tereyağ ayva reçeli tercih ediyoruz. Kız kuzum diyette olduğundan bu şöleni kaçırıyor tabii ki!
MALZEMELER:
300 gram beyaz un
100 gram kepekli un
250 gram sıcağa yakın su
7 gram kuru maya
15 gram toz şeker
15 gram un
1 çorba kaşığı sıvı yağ
1 çay kaşığı tuz
YAPILIŞI:
1- Su + maya + şeker + 15 gram unu karıştıralım. 10 dakika mayalanmasını bekleyelim.
2- Un, tuz, sıvı yağ ve mayalı karışımı yaklaşık beş dakika yoğuralım. Yoğurduğumuz kabın üstünü örtüp sıcak bir yerde 45 dakika mayalanmasını bekleyelim.
3- İkinci kez de beş dakika daha yoğuralım. Küçük kek kalıplarını çok az yağlayarak, bezelediğimiz ekmeklerimizi kalıplara yerleştirelim. Güzel kabarması için üstlerine bıçakla çizik atalım. Yine sıcak bir yerde üstlerini örtüp 45 dakika daha mayalandıralım.
4- Üstlerine fırçayla ılık süt sürüp çörekotu veya susam serpelim. 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 10 dakika pişirelim. Sonra fırının ısısını 160 dereceye düşürelim. 25 dakika daha pişirelim.


0 yorum yap:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More