29 Aralık 2010 Çarşamba

Krem Şokola



Sevmediğimiz bir sütlü tatlı var mı acaba? diye düşünüyorum. İnanın ki yok. Bu kış gerçekten çok tatlı tükettik.  Canım dostum Aysun hanım blogtaki yemekler için "bunların hepsini siz mi yiyorsunuz?" diye sorduğunda epey gülmüştüm. Gerçekten biz yiyoruz. Kuzularımın arkadaşlarına az bir pay ayıralım, geri kalan tüketim bize ait.
Burada en önemli etken benim mutfak aşkım. Hiç boş duramıyorum. Hobim olan mutfaktan yıllarca kazanç sağladım. Çok zor ve yorucu bir sektör olmasına rağmen yirmi yıl severek çalıştım. Şimdi mutfak işini ne kadar çok sevdiğimi daha iyi anlayabiliyorum. Mutfakta çalışmak beni hiç yormuyor. Uzmanlar boşuna sevdiğiniz işi yapın demiyorlar. Altı yedi saat dinlenmeksizin mutfakta zaman geçirebiliyorum. Ve hiç yorulmuyorum.
Dışarıdan alınan her yiyeceğe (ekmek dahil) şiddetle karşıyım.  "Canımız tatlı istiyor" sözünü duyduğumda hemen mutfağa yöneliyorum. Dün akşam da böyle oldu. Krem Şokola yapmak kolayıma geldi. Kuvertür çikolatası olmayanlar için harika bir tarif. Üstelik çocuklarımıza katkı maddesiz ve yapımı kolay bir tatlı yedirmiş oluyoruz. Afiyet olsun.

MALZEMELER:
1000 gram tam yağlı süt
140 gram beyaz un
2 adet yumurta sarısı
40 gram bitter kakao
100 gram taze krema
60 gram tereyağı
200 gram şeker
1 çay kaşığı vanilya şekeri
10 adet kedi dili bisküvi (kek de kullanılabilir)
İstenirse damla çikolata
YAPILIŞI:
1- Süt + un + Yumurta sarıları + kakaoyu çelik tencerede blender ile iyice çırpalım. Kakao ve un tamamen erisin ve yumurta iyice çırpılsın.
2- Tencereyi ateşe alalım ve kaynayıncaya kadar çırpacakla sürekli karıştıralım.
3- Karışım kaynayınca tencereyi en kısık ateşe alalım. Tereyağını ve şekeri ekleyelim. Kaynayıncaya kadar ateşi yükseltelim ve dip tutmaması için çırpacakla karıştıralım.
4- Kısık ateşte dip tutmamasına özen göstererek üç dakika daha pişirelim. Kremayı ekleyelim ve çırpalım. En son vanilyayı ekleyip kaynatmadan ateşten alalım.
5- Üstünün kabuk tutmaması için arada bir karıştıralım. Ve soğumasını bekleyelim. Kedi dili bisküvileri ikiye bölüp soğuk süte batıralım. Tabakların altına önce kedi dili bisküvileri sonra bir tatlı kaşığı damla çikolataları yerleştirip üzerine krem şokolayı dökelim (kedi dili bisküvi sütle ıslanıp, krem şokola ile karışınca profiterol tadı oluşuyor. İsteğe bağlı kek veya normal bisküvi de konabilir).

1 yorum yap:

Sevde dedi ki...

Merhaba, tarifleriniz gerçekten çok güzel. Fotoğraflarınız, sunum şekliniz ve anlatım şekliniz de en az onlar kadar güzel ve samimi.
Gerçekten sütlü tatlı sevmeyen birine rastlamak zor gibi, bunca ağır ve sağlıksız hamurlu tatlı varken bile sütlü tatlıların yeri bambaşkadır bende. Krem şokolanız da çok güzel gözüküyor, ama ben daha çok kaselere bayıldım :)
Sevgilerimle...

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More